Gå til innhold
Arkivverket

[#6549] Karen Hansdatter


Gjest Eva Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Johannessen

Leter etter Karen Hansdatter.Hennes far heter Hans Hansen eller Hans Arnesen.Broren til Karen er Ludvig Hansen og han bor på garden Gisle i Asker med kone Gunhild Larsdatter.Han er fra Rustadeie,hun er fra Skaugumeie.Begge er bosatt på Gisle.Hans forlover er Hans Arnesen.Finner ikke Ludvig eller Karen som døpte i Asker eller Bærum.Karen er f.10.10.1837.KAren ble gift med en Jørgen Jørgensen "Svelvik Nesbygden" (Reistad) Barn:Jørgen,Teodor,Gustava Katrine.Har fått disse opplysningene fra ei dame fra Oslo som er Karens bestemor.(død) PS.Hjelper en som er i knipe med dette da denne ikke har internett. Mvh.Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Heisan, her har det blitt glemt årstall.Ludvik Hansen bor på garden Gisle i 1865.Iflg kirkeboka for Asker gifter Ludvig Christian Hansen 30 år, seg med Gunhild Larsdatter 28 år, den 1.12.1865. Gunhild/Gunild finnes dpt 25.12.1837:(f.11.11.1837)Etter en tlf i dag fikk jeg vite at Ludvig`s søster Karen skal være f.i Asker eller Bærum. (Ludvig finner vi både i 1875 og 1900.) Hvor kan jeg finne Karen?noen som vet? Mvh Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har lett litt etter Karen og Ludvig, men kan ikke finne dem født i Asker. Jeg har ikke fått sjekket Bærum, om Bærum har egen krk.bok da. Jeg så litt på giftemålet til Ludvig og der står det at faren het Hans Arnen, og at Ludvig Christian ble vaksinert i 1842 av Hr. Dybdahl. Iflg. statskalenderen var P.I. Dybdahl "prest" i Trysild og Osen det året, men i 1865 er han i Røyken. Kanskje flyttet Dybdahl fra Trysil til Røyken i 1842. Det tyder på at Ludvig er født i Røyken. Vet du når Karen giftet seg med Jørgen Jørgensen og i tilfelle hvor, for jeg finner bare en Karen Hansdt. som passer i alder i 1865. Men, hun var født i Lier og gift med en Andreas Jørgensen. Jeg skal prøve litt mere til uka, men kunne godt tenke meg å vite litt mere om Karen først da det vil bli enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Karen og Ludvig ble ikke født i Asker/Bærum, Røyken, Hurum eller Trysil. Vet du når og hvor Karen giftet seg med Jørgen Jørgensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Rett skal være rett! Peter Irgens Dybdahl (1798-1878) var ikke "prest"; han var prest og embedsmann i den norske kirke og avsluttet sin yrkeskarriere som sogneprest i Røyken. Vet ikke helt om han kom direkte til Trysil og Osen etter sin embedseksamen i 1827. Kona, Birgitte Marie Irgens var nemlig fra Øier i Gudbrandsdalen, mens datteren, Hanna, ble født i Trysil i 1834.Drev prester med vaksinasjon?Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Korreksjon: Det der gikk litt vel fort: Det var P.I. Dybdal som var født i Øier, året var 1802. Kona var fra Stange, f. 1797.Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Det kan være en mulighet at disse to er halvsøsken.Faren var gift 2 ganger.Kona het i det ene ekteskapet Karine eller Karen Larsdatter. Ludvig kan være født i Lier distriktet. Det er blitt fortalt at Karen`s mann var fra Svelvik i Nesbygden,Reistad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.