Gå til innhold
Arkivverket

[#6553] Kristen Hansen f. ca 1858 i Kragerø død i Skien 19


Gjest Anne Marie
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Marie

Hei! Jeg prøver å lokalisere gården min forfar Kristen Hansen kom fra. Han var i følge kirkebøkene i Skien født i Kragerø Brb i 1858. Jeg har ikke funnet ham på oversiktene over utflyttede fra Kragerø. I folketellingen 1865 finner jeg en Kristen Hansen bosatt på "Sundene" gård i Karlstadkilen, men jeg er ikke sikker på at dette er riktig Kristen. Hvordan kan jeg få bekreftet/avkreftet hvilken gård han var fra? Jeg finner Kristen igjen i folketellingen i 1900, da bosatt i Skien, Baggaden paa Lillejordet med hustr. Anne Marie og barn.Mvh Anne Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I Sannidal/Sanikdal har jeg funnet: Christen Hansen f. 17/10 dpt. 7/11 1858. Foreldre arbeider Hans Christensen Rægevig og hust. Aase Petrea Jensdt. Faddere: arb. Jens Olsen Sundene(litt usikker på S'en), Borre Christenson Rægevig, Jens Rasmussen Furuholm, kone Anne Marie Hansd. Rægevig, pige Karen Christensdt. Christen står ikke under utflyttet fra Sannidal. Har du sjekket innflyttet i Skien før 1885?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Marie

Hei Berit*S* Takk skal du ha! Dette er han jeg tror det må være, men han bruker ikke gårdsnavnet mens han bor i Skien.Kristen gifter seg med Anne Marie Nilsdatter, f.27.12.1853. De står ikke oppført under viede i kirkebøkene (antakelig dissentere), og den eldste datteren, som er født 1886, er døbt ved "Voksenes dåp". Finnes det noen registre for dissentermenighetene i Skien?Anne Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.