Gå til innhold
Arkivverket

[#6556] Foreldrene til Christopher Olsen, født ca 1969 i T


Gjest Astrid Gran Skjæret
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Gran Skjæret

Jeg leter etter mye for tiden, bl.a. foreldrene til min tipp-tippoldefar Christopher Olsen, født ca. 1769 i Trøgstad. I 1799 bodde Christopher i Tagen u. Langsæter i Trøgstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Simenstad

Hei. Dersom du henvender deg til Trøgstad Folkebibliotek kan du kanskje få hjelp. I Trøgstad finnes det en forening som kaller seg "Tirsdagsklubben" De har bla. skrevet av kirkebøkene for bygda. Disse er nå lagt inn på data. prøv dette. Jeg har fått god hjelp fra disse kildene.MVH Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter F. Vennemoe

Hei Astrid, Har notert en Christopher Olsen døpt mai 1769 fra Heinsrud(?) i Trøgstad, av foreldre Ole Sjøfarsen og Thore Larsdatter. Samme foreldre ser ut til å ha døpt Anders i desember 1765 og Kari i november 1767, mens foreldrene bodde på Tangen for de to sistes vedkommende. En Ole Sjøfarsen Tangen er innført i kirkebøker for Trøgstad 1750-84 som trolovet/ gift 11.03.1764/ 05.11.1764 med Thore Larsdater Melleby. Trolovere Gunder Hallangen og Lars Linto. vennlig hilsen, Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Hei Petter I 1801 finner jeg ei som heter Tore Larsd på Langesæter i Trøgstad. Tror nok du kan ha et spor her. Tusen takk. Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter F. Vennemoe

Hei Astrid; Prøv Krogedal i 1801, der er en Ole Sjøfarsen og ektefelle Thore Carlsdatter. Han ser ut til å være døpt fra Aaser 19.02.1741, av foreldre som giftet seg 10.03.1740 som Sjøfar Olsen Tangen og Anne Sophie Trulsdatter Ringstad. Hilsen, Petter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.