Gå til innhold
Arkivverket

[#6568] Lars Larsen Berg, Fredrikstad sine foreldre??


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Hei. Er der noen som har adgang til kirkebøker fra Fredrikstad som kunne tenke seg å hjelpe meg å finne hvor Lars Larsen Berg, født 26.2.1896, er født og hvem hans foreldre og søsken var? Han ble gift med min tante i Narvik hvor han også døde. Jeg har hørt at slekten hans muligens kom fra Aust Agder, men har ingen indikasjoner på om det er korrekt. Med vennlig hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Av og til går det litt for fort i svingene. Jeg beklager at jeg i farten glemte en "e" i navnet. Han heter Lars Larsen Berge! Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carl-Otto Seljelid

Kan dette være den du leiter etter?Lenke finne sunder Aust-Agder, Fjære herred, gårdsnavnet er Berge og han er nr 1110 i den tellingaDa jeg ikke er rette køperen på data er muligens linken problematisk. Søkeordene i Digitalarkivet var Lars Larsen, Aust-Agder, Fjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei, Carl-Otto. Tusen takk for svaret! Dette kan selvfølgelig være den rette, men uten å vite eksakt fødselsdato til vedkommende så kan jeg ikke si det sikkert. Derfor håper jeg at noen som har tilgang til Kirkebøkene vil være så snill å gi meg et tips om det er rette personen. Far til denne er jo født i Haus, Hordaland, og det har jeg aldrig hørt om at der skulle være forbindelser til Vestlandet. Men for all del, det kan der jo være. Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Nå har jeg vært i kontakt med en i familien til Lars Larsen Berge og han mener at det er nokså sansynlig at Lars var født tett ved Grimstad, så dette kan nok være rette person. Men vedkommende hadde lite eller ingen peiling på resten av slekta. Hvis noen har tilgang til Kirkeboka for Fjære så kanskje de kan bekrefte eller avkrefte om fødselsdatoen stemmer? Jeg takker på forhånd for all mulig hjelp! mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Reither

Hei Birger,tror du ikke kirkeboken for Fjære er på Statsarkivet i Kristiansand? Så vidt jeg vet er alle gamle kirkebøker for Agder samlet der, men det er jo mulig jeg tar feil. Ta en telefon dit og spør, så du ikke går forgjeves! Bare et tips!Hilsen Else (som har tenkt seg til statsarkivet snart - for å se hva som finnes der!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei, Else Reither. Takk skal du ha for tipset. Jeg har ikke tenkt på at det kunne finnes her i byen, trodde jeg måtte til Oslo. Men jeg skal ta en telefon i morgen for å sjekke det. Det er jo litt vanskelig for meg å komme meg dit, men skal se hva jeg kan få til. Takk igjen! Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei. Jeg har for noen dager siden vært i kontakt med Statsarkivet i Kristiansand, både pr. telef. og via e-post, men det vil ta minst tre uker før jeg får svar derfra. De hadde i alle fall kirkebøkene. Likevel, om det tar noen uker så vet vi at "den som venter på noe godt venter ikke forgjeves". Igjen takk for hjelpen. mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Født i Fjære AA. 26/2 dpt.15/3 LARS. Foreldre sjømann Martin Larsen og hustru Alida Kristiansen, Berge. Faddere: kone Anne Olsen Berge, pike Martha Kristensen T(F)rivold, hjulmaker Knud Olsen Berge, s...orer Elias Larsen, sjømann Johannes Terjesen Vig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Berit! Hjerteleig, hjertelig takk skal du ha for denne opplysningen. Den bekrefter at dette er mannen som jeg leiter etter. Så enkelt ble det. Takk til dere alle og til deg Berit: Motta en kjempeklem for dette! Med vennlig hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.