Gå til innhold
Arkivverket

[#6570] Sevland (Sefland, Sævland), Eid i Nordfjord


Gjest Olav Elsebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Elsebø

Er det andre som forsker på denne gården? Jeg har kommet tilbake til Mons Clausson Sævland f. 1736, men finner ikke hvem han var gift med og ikke hans foreldre.Hilsen Olav olav.elsebo@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Der er en Mogns Clausen Hielmeland, døbt i Eidskirken 15/4-1736 Far: Klaus Monsen. Mogns Clausen Sevdeland gifter seg 19/4-1761 med Marthe Halstensdatter Biørhofde, håper dette kan hjelpe deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Elsebø

Takk for hjelpen Rune. Kirkebøkene (mange i hvert fall) for Sogn og Fjordane er jo registrert digitalt ved Fylkesarkivet. Jeg prøvde der med de inngangsverdier du ga, men jeg fikk dessverre ikke tilslag. Derfor må jeg nok gå til kirkebøkene selv, for jeg regner med at det er derfra du har det??Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnar Hole

Den fyrste Jacob Jacobson Berge (kjøpte grd. Berge på Stårheim ca. 1740) skal være f. Sefland ca. 1702 - 1765. Han var g.m. Synnøve Hansdtr. f. ca. 1688? - 1751. Hans foreldre skal være Jacob Guttormsen 1671 - 1720, og Anne Birgersdtr. Han skal iflg. Aalandboka være "stamfar" til Jacob og Rasmus`ane på Berge (Stårheim)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.