Gå til innhold
Arkivverket

[#6573] Utflytta? frå Bergen


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Min oldemor sin eldste bror Mons Andreas Larsen f. i Manger 26. sept. 1846. Gift i Korskirken i Bergen 30. juni 1872 med Ingeborg Hansdtr. fra Vikedal i Rogaland. En datter døpt i Korskirken 6. juni 1873. I folketellingen fra Bergen for 1875 finner jeg ikke noen av disse personene, heller ikke noen andre steder. Jeg har vert på Statsarkivet for å finne opplysninger om utflytta personer fra Korskirken sogn i perioden 1873 - 1875, men fikk opplyst at boken fantes ikke. Hvordan skal jeg kunne finne ut hvor det ble av denne familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

De får muligens følgende barn: 1873 70 Apr 20 Jun 02 Mathilde Heleen f Smedesvend Mons Andreas Larsen 17-24 27 29 Ingeborg Hansen Korskir om det kan være til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg er obs på at de fikk datteren Mathilde Heleen, men jeg kan ikke finne hvor de kan ha flyttet til siden de ikke er å finne i folketellingen for Bergen for 1875. Reg. for utflytting fra Korskirken sogn mangler i Statsarkivet. Jeg trenger hjelp til å finne hvor de ble av. Takk for hjelpen så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Kan de tenkes at de har dradd til Amerika? Søsteren Maria Bertine Larsdtr. f. 1852 i Manger drog til USA den 1. mai 1878. Jeg kan ikke finne Mons og fam. i noen av utvandringsprotokollene, men kan de ha dradd likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.