Gå til innhold
Arkivverket

[#6580] WeinIgels compani


Gjest Einar Lillebye
 Del

Recommended Posts

Gjest Einar Lillebye

Er det noen som er kjent med militære ruller og har kjenskap til Weinlgels kompani i Bergen rundt 1775. Min ane Johannes Heffermehl var da korporal der. Jeg ønsker data om han, primært fødested.Takk for hjelp.Einar Lillebye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg kan ikke hjelpe deg med fødested, men Johannes Heffermehl ble gravlagt 22/9 1789 i StJ prgj.(Bergen) 56 år gammel, merknad:frie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Da sønnen Hans Henrich Heffermehl, født ca. 1771, fikk borgerskap i Bergen som mesterskredder 28. januar 1794 står det om ham at han skal være født i "Holstein". Til Bergen kom familien fra København. Det har vært mange som har arbeidet med denne slekten, men jeg er ikke kjent med at noen har publisert noe om opphavet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Lillebye

Mange takk for svar. Vet du (Ynvge Nedrebø) hvem som har arbeidet med Heffermehl-familien, og hvilken kilde som forteller at de kom fra København? Iht mine kilder skal en datter, Henricia Marie (sansynligvis hans første barn) være døpt i Akershus Slottskirke i 1768. Johannes' hustru Catharina Elisabeth Webye Didericht vet man heller ikke opphavet til.Best hilsnerEinar Lillebye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.