Gå til innhold
Arkivverket

[#6584] Hagen eller Lillehagen i Sogn og Fjordane


Gjest Terje Kolbeinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Kolbeinsen

Har nettopp fått bygdebok for Vik sogn i posten fra biblioteket, men finner ikke gården(e)Hagen eller Lillehagen :-( Kan noen fortelle meg hvor jeg kan finne disse gårdene beskrevet?Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg vet ikke hva du er på jakt etter i forbindelse med denne gården, men Vik prestegjeld dekket tidligere begge sider av Sognefjorden og falt tidvis sammen med Kirkebø/Lavik.Ved søk i Fylkesarkivet for Sogn og Fjordane sine databaser får jeg opp treff bl.a. på fødte på gården Hagen.Her ser jeg at det i noen tilfeller står Hagen/Hopperstad.Kanskje Hagen var et bruk under Hopperstad.Dersom du forteller hva du er på jakt etter kan kanskje noen hjelpe deg.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Kolbeinsen

Det jeg jakter på er anene til Johannes Olsen Hagen født 7/12-1806 g. 21/6-1840 m. Britha Johannesdtr født 29/9-1805. De flyttet til Tysfjord i Nordland. Når det gjelder Leegenealogy.com, som jeg er enig er ei kjempeside når det gjelder Vik, har de enda ikke fått lagt ut det jeg er på jakt etter, dessverre...Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Johannes Olsen Hagen/Hopperstad Vik i Sogn født 07.12.1806 av foreldre Ole Johannessen Tryti 1766-27.11.1845 og Kari Johannesdatter Hopperstad 16.09.1763 - ?.De giftet seg i Vik 05.05.1796.Ole var trolig sønn av Johannes Guttormsen og Thuri Olsdatter.Hagen var trolig som før nevnt et bruk under Hopperstad.Ole kalles Ole Johannessen Hagen når han dør 27.11.1845 på Hopperstad.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Terje.Informasjonen er hentet fra de søkbare databasene til Fylkesarkivet i Sogn og Fjordane , og folketellingen 1801 på Hopperstad.Mvh. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.