Gå til innhold
Arkivverket

[#6586] Hvem var foreldrene til Marite Torgjersdatter f.c


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Er det noen som vet hvem foreldrene til denne Marite(Marthe) var? Hun ble gift i 19.12.1697 med Olav Nielsson 1661-1731 Myklebust i Jølster.Jeg vet ikke med sikkerhet når hun døde.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Marite Torgeirsdatter kom fra Indre Berg i Jølster, og var datter av Torgeir Hansen (ca. 1634-1691) i hans andre ekteskap, med Kristi Andersdatter Gjesdal (ca. 1650-1696).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Hadde Kristi Andersdotter Gjesdal en bror Anders Andersson Gjestdal fra Jølster som var gift med Karen Sjursdotter Gjerland f kr 1640 fra Ytre Gjerland, Holsen ?Leiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Hun hadde to brødre, Anders Andersen Gjesdal og Lars Andersen Ospehaug. Faren Anders Andersen Gjesdal (ca. 1609-1679) hadde vært gift to ganger, og hadde tre barn (Guri Mo, Ingeborg Sandal og Helge Åsen) fra sitt første ekteskap, og de tre yngste fra ekteskapet med Marte Sjursdatter (ca. 1620-1683), som jeg mener var fra Mo i Førde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Min forbindelse går om Karen Sjursdotter Gjerland som hadde søstrene Agate og Brite samt broren Borgar, som alle tre er blandt mine aner fra slekten Metunet i Holsen. Leiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.