Gå til innhold
Arkivverket

[#6604] Hjørdis Pettersen f.5/8-1895.Klarer ikke og finne


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Hei er det noen som kan hjelpe meg med og finne min Oldemor Hjørdis Pettersen f.5/8-1895.Jeg vet ikke hennes pikenavn.Jeg vet jo så klart ikke hvor hun er født heller, men hun var gift med Oskar-Mandrup Pettersen og bodde i Svendsensgt.29 i 1945.Har ikke klart og finne ut når dem giftet seg.Mandrup døde 15 Feb. 1970 og hun døde 11 Des. 1983.Håper noen kan hjelpe meg litt videre her. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei Bjørn! Her bør du kunne få hjelp på Byarkivet (Maridalsveien 3), hvor de har folketellingene for Kristiania bakover fra 1941. Adressebøkene vil gi hvor familien bodde. Dåpen til din besteforelder bør vel og antyde hvor de bodde hen når denne ble døpt. Folketellingen vil også antyde hvor alle er født. Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei Laila takk nok en gang for tips.Vet du hvor langt tilbake de har adressebøker der nede.Problemet er at jeg ikke har hatt noe kontakt med den siden av fam.så jeg har ikke så mange opplysninger om fam.De fikk min bestefar i 1927?.Jeg får prøve og nøste meg videre.Takk nok en gang for interessen. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei Bjørn! Jeg tror den første er fra 1879, og så går det fremover. Den første FT. de har der er fra 1883 mener jeg å huske. Så er den neste 1899, ikke 1900 (den var statlig), så går de slag i slag, 1901-19minst41. (også 1910 mangler av samme grunn som 1900) Det er bare 60 års sekretess på disse bytellingene, i mot 100 på de statlige. Ft frem til 1909 er filmet, etter det må du be om originalene. Det er ikke noe problem, bare skrive ut rekvisisjon for det du ønsker. Du Må imidlertid vite gata/gatene du ønsker. Så får du opp en boks med flere gater, og de ligger sirlig alfabetisk, og i nummerrekkefølge. Hvis ikke han/hun før deg har rota den til da....Gutta på byarkivet er også så kjempehyggelige, og hjelper gjerne. Der har de også kirkebøkene fra Oslo, så når du finner noe interessant i ft. kan du løpe ut og få kirkeboka, og lese den. Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.