Gå til innhold
Arkivverket

[#6606] Johan Christian Sivertsen, fra Bergen til Skrova.


Gjest Tore Turøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Turøy

Kan noen hjelpe? Jeg har kommet bort i en nøtt. En av min kone sine forfedre var Johan Christian Sivertsen. Da han giftet seg rundt 1835 med Brite Hansdatter fra Steigen i Nordland oppgav han Bergen som fødested. Problemet er at jeg har funnet to kandidater som var født i Bergen rundt 1800 og ingen av dei to har jeg klart å bekrefte eller eliminere.Den ene er Johan Xtian f. 15. juli 1803. Foreldre Sivert Jonsen og Anna Randine Paulsdatter.Den andre er Johan Christian f. 28. sept 1805. Foreldre Sivert Salvesen og Ingebor Nicoline Hehr.Fra opplysningene i folketellingene fra 1865 og 1875 blir jeg heller ikke noe klokere. I 1865 bur han på Skrova i Nordland og der står det at han var født i Bergen i 1801. I 1875 bur han på Hatvig-Toften i Vågan kommune og han at var født i Bergen i 1778.Er det noen med tilgang til kirkebøker, bygdebøker eller lignende, som kan hjelpe meg å finne ut av hvem av de to som reiste nordover?Tore Turøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.