Gå til innhold
Arkivverket

[#6611] Smeden Jacob Ellingson ca.1660-1743 Befring i Jøl


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Smeden Jacob Ellingson levde på gården Befring i Jølster(Sogn og Fjordane) fra ca.1660-ca.1743.Ved tellingen i 1701 hadde han sønnen Joen Jacobson f.ca.1695.Kan noen fortelle med hvem han var gift med da Joen ble født , og eventuelt hvem som var hans foreldre?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Boka om Jølster av Joleik er full av opplysninger, men de er ristet sammen på gårdene etter årstall og ikke personer så det er nesten umulig å forstå noe. Men jeg fant da noe. Værfaren(svigerfaren mener jeg det betyr) het Jo. Mye mulig Jo Mordson. Skifte etter Jakop i 1743 og hadde da 5 barn og moren ikke nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk Berit for svar.Jeg er enig i at nevnte bok ikke er det enkleste å finner fram i (kan jo håpe noen en gang skriver en mer komplett gårdssoge).Men med god tid og nøye lesning innholder bøkene likevel mye nyttig innformasjon.Men iblant blir man jo en smule utålmodig , og da er jo håpet at andre kanskje sitter inne med nettopp den informasjonen jeg er på jakt etter.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda Østby

Etter hva jeg har funnet på Familysearh så var Jacob Ellingson gift med Ragnhild Jonsdotter Huus, 1657-1736, datter av overnevnte Jon Mårson f 1611 og Anne Huus. De giftet seg i 1646.Linda Østby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.