Gå til innhold
Arkivverket

[#6613] HJÄLP mig hitta min Norska släkt...


Gjest Susanne Lundmark
 Del

Recommended Posts

Gjest Susanne Lundmark

Hej! Söker min Norska släkt men har inte riktigt fått klämm på hur man söker hos er... Jag har en del data men hittar inte personerna i fråga så antingen har jag felaktiga uppgifter eller så söker jag fel. Snälla kan någon hjälpa mig?? Jag söker min mormors mamma, hon hette Josefine Karlsen (mellannamn Karolia/e osäker på stavning efternamn också) Hon föddes 1891-03-08 i Strinda (Nordnorge) hennes mamma dog när hon var liten och pappan emigrerade till USA. Hon har en bror, Anton som bodde i Norge i Salten. Deras mamma hette Anna och mammans syster Kari. Syskonen växte upp hos mostern. OJ vad snurrigt detta blev. Snälla om nån bara kan hjälpa mig hitta min mormors mamma. Hon gifte sig 1923 med en Erik Westberg som enligt uppgift också kan vara Norrman. De fick två barn i Norge, Per 19220905 och Karl 19240216 innan de flyttade till Sverige där jag vet att de köpte en fastighet 1926. Min mormor kan inte hjälpa mig i mitt sökande då hennes minne sviktar och inga dokument finns i hennes ägo. Tack på förhand från en hoppfull Svenska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei søkte litt og fant denne i Kommune Nordfolden og navnet på bostedet er Blomhalla.Far Karl Johansen f.1865.(Mor:Kristianen Møller f. 1867 og datter Josefine Karlsdatter f. 1891.Det er totalt 5 barn og en heter riktig nok ikke anton men Andor og er født i 1896 i Kjerringøy tror jeg. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten Holterud

Strinda ligger ikke i Nord-Norge, men like ved Trondheim. En del av kirkbøkene for Strinda ligger her på Digitalarkivet. Klikk på Kjeldetype nederst på siden og gå inn på Kyrkjebøker og deretter Sør-Trøndelag. Lykke til! MVH Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.