Gå til innhold
Arkivverket

[#6616] Mellem Ihlen eller Mallam Ihlen - Sør Trøndelag


Gjest Wenche Østen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Østen

Jeg var på Riksarkivet og fant en av mine aner. Han skulle ved sin død hatt adresse Mallam Ihlen eller Mellem Ihlen. Han døde i 1833, begravet i Trondheim Domkirke. Har søkt på gårder med det navnet, men finner ikke noe. Ihlen er vel et sted utenfor Trondheim. Men er noe trøndere der ute som vet noe om denne adresse, hvor det eventuelt ligger, om det er en gård f.eks. Rygh oversikt over gårder ga ingen klaff. mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Herfindal Johannessen

Så vidt jeg vet, ligger Mellemilen/ila i selve Trondheim sentrum. I folketellingen 1900 finner du Mellemilen ved å søke på dette som gatenavn. mvh Marianne Herfindal Johannesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Eg er bare 1/4 Trønder men ----. Ilen kirke,Ilevollen.Korskirke,bygt 1889 ligger vel i Trondheim så vidt eg husker. Deromkring bodde han kansje. Der er vel en Ækt Trønder som vet mer om dette. Hilsen Sig--- ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Ilen er i selve Trondheim ja - - Ilen kirke - Hospital kirke er i nærheten - ( noen kvartaler inn mot sentrum.) MVH, Gurli H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Etter å ha konferert med ektefelle som hadde slektninger i Mellomila, kan følgende slå fast:Mellomila ligger lengre fra sentrum enn Ila kirke (og Hospitalkirken for den saks skyld). Gaten går parallelt med vannet (fra Skansen og Ila kirke) og som sagt bort fra sentrum.Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars G. Hukkelaas

Mellomila er i dag et stille boligstrøk med meget gammel bebyggelse. De fleste husene er fint resturerte i gammel stil. Jeg var der mye for 50 år siden, og ruslet gjennom gaten nå i sommer og ble positivt overrasket hvor fint det hadde blitt. Hvis du finner ut gatenumret hvor vedkommende budde, er det store muligheter for at du finner huset i dag. Lars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Østen

Takk skal dere ha, allesammen. Da jeg har Nr de bodde, skal jeg få en jeg kjenner som bor nærmere Trondheim enn hva jeg gjør, til å ta en tur for å finne huset (hvis det eksisterer) til å ta et fotografi. Kjempeartig å ha et bilde av huset hvor min tippoldefar bodde i sin tid. mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.