Gå til innhold
Arkivverket

[#6627] Dorthe Madsdatter + barna Johan og Nils Nilsen, Bæ


Gjest Heidi Økern
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Økern

Blant mine forfedre har jeg Nils Johannesen f. ca. 1783 (finner ikke fødselen hans noe sted) og Dorthe Madsdatter f. 1785 i Asker. De giftet seg 27. januar 1811 og da hørte de til på Wøyen. De fikk barna Johan i 1811, Martin i 1814 og Nils i 1817. Når Nils ble født i desember 1817, var faren allerede død (døde i juli 1817). Martin er min tippoldefar, så han har jeg info om, men spørsmålet mitt er: Hvor ble det av Dorthe og barna Johan og Nils etter 1817?? Og dersom noen kan hjelpe meg med Nils Johannesens fødselsdato + evt. foreldre, hadde jeg blitt kjempeglad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dorthe Madsdatter Bergs eie 39 år og enke flyttet til Christiania 5/4 1824 med barna Johan 13 år, Martin 10 år og Nils 7 år, alle Nilsen. Du finner en Nils Johannesen i Lier og en på Strømsø som er i rett alder. Jeg holder en knapp på han i Lier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Beklager, slurv fra min side da jeg så klart burde ha skrevet kilden for opplysningen. Jeg fant det i kirkeboken for Asker for det aktuelle tidsrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.