Gå til innhold
Arkivverket

[#6629] født i eidsvoll


Gjest else-marie aas
 Del

Recommended Posts

Gjest else-marie aas

Brev vedr. disponent Carl O. Aas dødsbo datert 27.8.1924. Brevet gjelder oppgjør av dødsbo etter hans svoger Ole O. Aas d.1915 (min bestefar)Jeg forsøker å finne en søster for Ole som var gift med Carl. Er det noen som kan hjelpe meg?Hvordan kan et oppgjør av dødsbo gå fra 1915 til 1924?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest else-marie aas

Hei Lunde. Jeg forsøker å ikke skrive for mye - Så blir det altså for lite. Beklager - men min bestefar døde i Oslo men bodde på Durold i Eidsvold med sin Gina fra ca. 1902. Han var født i 1874. Takk for interessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Det er litt uklart for meg hvem du søker opplysninger om, men jeg fant en Ole f. 15.02.1874 og døpt 05.04.1874, sønn av husmann Ole Kristensen og Karen Marie Larsdatter Aaseie.Ole Kristensen var fra Tansumbråten og født 1836. Karen Marie var fra Oppsalenga og født 1834. De var husmannsfolk på Sletta og Breibord, se Eidsvoll bygds historie bind II, 2. del side 289 og 298. De hadde barna Karoline 1861, Lars 1863, Kristian 1865, Marte Olava 1867 g. Anton Ludvig Olsen fra Norderhov, Jens 1872 og Ole 1874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.