Gå til innhold
Arkivverket

[#6630] Leter forsatt etter Hans T Hansden, er det noen so


Gjest Britt Ringstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Ringstad

Prøver nå på nytt søk etter Hans Teodor Hansen. Leter og leter,men finner han ikke. Det jeg har funnet til nå er at han er født 11.02.1886, men vet fortsatt ikke hvor han ble født. Har fått opplyst fra Statsarkivet at han reiste fra Elverum i militærtjeneste til Gardermoen 14.08.1913. Håper, og er vedig takknememlig for videre hjelp ! Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Hei Harald ! Tusen takk for hjelp.Selv om han står med etternavn Nilsen,er det veldig trolig at han brukte Hansen. Kjenner du mer til denne familien ? Hans jobbet som jerbanearbeider når jerbanen ble bygget frem til Elverum som ble ferdig i 1913, reiste så videre i militæret på gardermoen, så forsvinner alle spor. Men er dette rigtig person, er det første gang vet hvor han kommer fra ! Er takknemmelig for alle spor videre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Beklager at jeg har skrevet feil etternavn på tittelen, etternavnet er HANSEN og ikke Hansden. Er det noen der ute som vet noe om denne personen ? Er forsatt taknemelig for all hjelp jeg kan få videre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest K.Sandberg

Du kunne f.eks. få sjekket innføringen i kirkeboka for Ådal og se om datoen du har, stemmer med den personen Harald Storaker nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Takk for svar. Jeg skal sjekke dette. Men opplysningene jeg har er kun de opplysningene han selv hadde gitt her i Elverum i 1913. Det var at han var født 11.02.1886,men der står det ikke hvor han kommer fra. Er det noen som vet hvem arkiv Ådal hører inn under ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Tusen takk til K Sandberg og Berit Knutsen. Har nå vært i kontakt med statsarkivet i Buskerud,de skulle sjekke om fødseldatoen jeg har og deres stemte,så jeg venter spent på svar.Da er karnsje gåten hvor Hans kommer fra løst. Neste mysterium er hvor han ble av ? Karnsje noen Der ute vet gåten ?? Karnsje noen har svar på dette ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tok litt feil over. Ådalen er eget sogn i siste del av 1800. Men,så til Hans. Født i Ådal 11/2 dpt. 21/3 1886 Hans Theodor. Foreldre: sliberiarb. Nils Hansen f. 1857 og h. Petra Hansdt. f. 1860, så et gårdsnavn jeg ikke forstår, Tutanrud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Hei Berit ! Tusen tusen takk, nå ble vi skikkelige glade, dette stemmer tydeligvis, det er den person Hans vi leter etter ,dette stemmer med den fødseldato han har oppgitt her i Elverum i 1913. Nå blir det spennende og se om gåten at vi finner igjen hvor han ble av. Hans er jo våre barns oldefar, og de kommer da til å bli kjempeglade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Hei til alle som hjelper oss , er det forsatt noen der ute som kan hjelpe oss med hvor Hans Teodor ble av, og hvor forsvant han??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Vet du ikke hvor og når hans barn (din beste..) ble født, for det vil jo fortelle litt om hvor han holdt til. Evt. moren til barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Hei Berit . Jo vi vet når barnet ble født, men problemet ligger i at de meste papirene her fra Elverum ble borte p.g.a bombing under krigen, så da ble nesten alt borte.Så det eneste vi har funnet er at Hans reiste til Gardermoen i militærtjeneste 14.08.1913.Etter det forsvinner alle spor. Har nå fått svar fra Statsarkivet i Kongsberg,og det stemmer med de opplysninger vi har,at dette er riktig person vi leter etter.Digitalarkivet som Harald Storaker hjalp meg med er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Britt Ringstad

Hei igjen alle der ute !Prøver denne sak igjen !!Er det noen som skulle ha kjennskap til hvor Hans Theodor Hansen F 11.02.1886 i Ådalen ble av.Tidligere i dette skriv, skrev jeg at han var her i Elverum i 1912 - 1913, men ble så borte.Har prøvd mange veier for å finne hvor han ble av uten å lykkes.Men det var stor takk da jeg fikk god hjelp hvor han kom fra som stemte.Skulle det være noen der ute som skulle vite noe, er jeg meget takknemelig for hjelp.Mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.