Gå til innhold
Arkivverket

[#6653] Nils Johannessen fra Rogaland?


Gjest Terje Kolbeinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Kolbeinsen

Hei, jeg søker informasjon om foreldrene til en Nils Johannessen født 1857 (jeg vet ikke sikkert hvor), men han ble gift med en Josephine C Fredriksdatter født 1863Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har kun funnet 1 Josephine C. Fredriksdatter fca. 1863 i FT 1865 og det var i Haugesund. Om det stemmer med dine opplysninger burde det nok være damen. Lette videre i distriktet etter Nils i passende alder og fant Nils Johannesen 8 år i Suledal. Da er vel neste trinn å finne ekteskapet som mye mulig var i Haugesund eller hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir K. Eide

Det finnes også en Niels Michael Johannessen 9 år, ved ft 1865, på Sørhaug i Haugesund.Dersom opplysningen ang. alder er riktig , skal han være født 1857 .Alderen ved folketellingen i 1865 skal være alderen på vedkommende i 1866. mvh Geir K Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Bjerke

Hei Terje!Fant også samme Josephine som Berit fant, men dette i folketellingen for 1875. Hun bor sammen med sin far og mor (akkurat som i ft.1865), men navnet hennes er skrevet Josefine Fredriksdatter, født i Haugesund. Bor i 8de Tvergade, Haugesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Dette er kanskje ei avsporing, men det er ei ugift vaskedame Josefine Fredriksen i 1900 i Stavanger, født 1864 i Haugesund.Foreldra har navn som liknar dei i 1875 tellinga i Haugesund, men alder stemmer slett ikkje. Det er i heile tatt et merkelig sammensurium av etternavn og alder i den familien. link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Gift i Haugesund 1886 31/12 Nils Johannesen Tysvær, sjømann, f. Tysvær 1858 og konf. der 1873, og pike Josefine Gundersen Haugesund, f.der 1864. Foreldre: gårdbr. Johannes Thorbjørnsen og mann? Fredrik Gundersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Kolbeinsen

Mange takk alle sammen, men... Berit, maaange takk:-))det var denne jeg har lengta etter å finne! rett og slett innertierTakk igjen:-))Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.