Gå til innhold
Arkivverket

[#6659] På besøk i dansk folketelling.


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Kan noen av dere brukere fortelle hva jeg gjør feil som ikke får respons på mine forespørsler? Jeg leter i folketelling 1916 etter en søskenflokk på to piker, tre gutter, født fra 1912 og nedover, guttene emigrerte som tenåringer til Canada, den ene på gjennomreis i Norge hvor han fikk en sønn. Jeg har fødselår på alle og familienavn men ikke navn på hverken far eller mor, de er født i KøbenhAVN, FREDRIKSBERG., Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

HEI SOLFRID.Jeg brukte og har prøvd i flere måneder den samme, NYTTIGE LENKER nedenfor, så DANSKE DEMOGRAFISKE databaser også videre til de forskjellige folketellinger.SOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

Hei - Trond Lunde har helt rett - folketellingene i Danmark er ikke komplette. Det finnes en link på startsiden hvor du kan se etter hva som er lagt inn. Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei til både Kenneth og Trond.Til deg Kenneth, det er samme siden som jeg har prøvd meg på uendelig mange ganger, jeg er ikke så flink at jeg alene kan løse problemet mitt her. Hva MÅ jeg skrive inn for å få ut ett lite glimt av respons?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

Jeg sjekket dekningsgraden - og du leter nok forgjeves i 1916-tellingen for der er ikke mer enn 0,27 % ferdig...En annen ting er at de også på siden til Dansk demografisk database har et dabatt-forum. Ikke mange ser ut til å ha oppdaget dette, for svarprosenten er temmelig lik null, men du kan jo spørre der...Men HVEM leter du etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hallo til deg Tom.Har du noe mulighet til å yte noe hjelp så leter jeg etter foreldre til en søskenflokk på 5. ELNA FØDT ? ER DEN ELDSTE, GORM AKSEL, KNUD BØRGE RUTH FØDT 19O4, FINN FØDT 1909. De tre guttene emigrerte til Canada, Finn dro 1929 og da var de 2 brødrene der allerede. Det kan ikke være fler søskenflokker i Købehavn, Fredriksberg med de samme navnene. De ble meget tidlig foreldreløse og har vokset opp i København.Vi er interessert i å finne deres foreldre, besteforeldre o.s.v.Takknemlig for hjelp av noen som kan mer enn meg på pc. Vennlig hilsen SOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

Hei Sol. Jeg kan heller ikke finne noen som passer i folketellingene 1901, 1906, 1911 eller 1916 i det sparsomme materialet som er lagt ut. Jeg har mail'et et par bekjendte i håp om treff og jeg har lagt en ettersøkning herhttp://dis-danmark.dk/forum/list.php?f=1Håper noe dukker opp, men med bare 5 fornavn er det ikke lett. Vet du positivt at søskenflokken ble holdt samlet - eller kan de/noen ha vært plassert i forskjellige fosterhjem? Du kjenner ikke til et eneste etternavn - ikke engang en av jentenes som gift? Dette var ikke lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hallo igjen Tom.Barna var iallefall sammen med foreldre til en tid etter minstemann ble født.Han skal ha fortalt at de var hos sine besteforeldre da de var små, og da i København.Sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

Hei Sol. I ditt åpningsinnlegg skriver du at du kjenner familienavn og at du har fødselsår på alle. Hvem fikk en sønn i Norge - og når? Nedstammer du fra denne sønnen? Dette er det fint om du deler med oss andre, dels fordi det er lettere å lete jo mere opplysninger man har - og dels er det lettere å motivere folk til å lete når de vet hvorfor de skal lete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Aud Guldseth

Til Tom Askeroi. Det er egentlig mitt folk men min mor hjelper meg. Jeg kunne ikke fått email adressen din så skal du få slektsnavnet pluss en del andre opplysninger. Trenger hjelp for å komme videre. Med hilsen Aud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.