Gå til innhold
Arkivverket

[#6661] Totland


Gjest Ena Hovden
 Del

Recommended Posts

Gjest Ena Hovden

Er det noen som vet noe om disse og eventuellt hvem de var gift med ?Martha Malene Johannesen gift Totland f. 23.12.1874 - d. 01.01.1964 Muligens gift med en Martin Karlsen som bodde på Sotra. Han var skomakersvend.Ingeborg Marie Totland gift Mehus f. 12.08.1912 - d. 1979 Anna Kristina Totland f. 16.01.1905 - 1977( Ingeborg og Anna var søsken, Anna var en periode slumsøster i Frelsesarmeen).Har disse navnene også: 1.Carl reiste til USA. 2.Ingolf 3.Berent 4.Pike (død sannsynligvis som liten ?) Disse kan være enten søsken av Martha eller Ingeborg og Anna. Dette vites ikke, siden man mangler fødselsdato og år.Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Hvilket Totland ,der er flere steder med det navnet -minst 5 steder fra Sirdalen i sør til Trøndelag i nord. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ena Hovden

Sannsynlig kom de i fra Sotra området,siden familien har et belte fra Sotrabunad (?).Har også en tilleggsopplysning: Ingeborg var gift med Leif Mehus.Disse var søsken av Ingeborg og Anna: 1.Carl reiste til USA. 2.Ingolf 3.Berent 4.Pike (død sannsynligvis som liten ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hei,Jeg har gått igjennom bygdebok for Fana, Øvre og Nedre Totland, og finner ikke spor av dem der.Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Det er ein Totland-gard med fleire gardsbruk i Samnanger kommune også, kanskje det kan vera eitt mogleg alternativ ?Mvh., Terje Hatvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Har undersøkt i folketellingene av 1900, i nerliggene komuner av Bergen, uten napp. Ved folketellingen av 1900 for Bergen finner jeg Martha Johannesen, tjener ugift, fødselsår 1874, fødested Masfjorden, og siden navnet Totland finnes i Masfjorden i Hordaland, er det kansje den riktige Martha. MVH. T.Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Terje Hatvik nevner Samnanger, men jeg har allered fortalt Ena at det ikke er Totland i Samnanger da jeg har finkjemmet bygdebøkene her. heller ikke er det Totland og Mehus på Bømlo. Har du prøvd Hosanger som noen foreslo? mvh Kjellaug Robberstad Petit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg fant, jeg fant!Lenke Utvik i Avaldsnes, Rogaland 1900:Teglverksarbeider Bernt Knudsen Totland, f. 1872 i Hosanger og Malene Johannesdtr., f. 1874 Seim. Sønnene Carl Berntsen, f. 1896 i Hammer og Johannes Berntsen f. 5.2.1899 Seim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.