Gå til innhold
Arkivverket

[#6665] Barbra Olsdatter, f.st. Modum, Neubergløkken+++


Gjest Anne Marie
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Marie

Hei *S*Jeg klarer ikke å finne dåpen og dermed foreldrene til Barbra Olsdatter. I folketellingene har hun oppgitt fødselsdato til 4.11.1820 og fødested Modum. Ved giftemålet står det fødested: Neubergløkken/Nordrehoug/Norderhov (en god blanding av Aker og Buskerud:-).Hun flytter til Aker før 1851, og gifter seg med Niels Johannesen i 1851. Har ikke funnet henne i kirkebøkene over innflyttede. Er takknemlig for forslag.Mvh Anne Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Anne Marie. Jeg fant ingen Barbra i Modum, men en Barbro dpt i Lunder Norderhov Barbro f. 9/1 1820, foreldre Ole Colbjørnsen Hauen og Barbro Knudsdt.. Husk å skrive forfatter og heimstad når du lager et innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Anne Arnesen

Dette er fremdeles en stor gåte - hvor kom Barbra fra?I en folketelling i 1912 er fødested oppgitt til å være Ask i Modum.Jeg har lurt litt på om foreldrene kan være Ole Knudsen og Ingeborg Gulbrandsdatter fra hhv Hallingdal og Hole - bosatt i området rundt Majorstuen. Flere av navnene på barna kan stemme med faddere for Barbras barn. Ole og Ingeborg får flere barn, som alle er døpt i Oslo Domkirke, men jeg finner ikke Barbras dåp.Håper noen kan hjelpe meg videre!Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Er du helt sikker på at det sto fødested Neubergløkken.Kan det ikke ha stått bosted Neubergløkken og fødested Norderhov. Har du sjekket kirkebøkene for Norderhov. Hvis ikke så bør du vel gjøre det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Arnesen

Hei:-)Det står fødested Neubergløkken ved giftemålet hennes, i senere folketellinger i Oslo står Norderhov/Modum oppgitt som fødested. Kirkebøkene for Norderhov har jeg sjekke, men der finner jeg ingen passende kandidat, ei heller i kirkebøkene for Ask... En skikkelig nøtt...Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.