Gå til innhold
Arkivverket

[#6669] Anne Erika Eriksen, Christiania


Gjest Inger Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Hagen

Jeg har funnet på "Familysearch"at Annne Erika Eriksen ( muligens Andreasdtr.)giftet seg med Knud Ferdinand Hagen Solver(dansk)10.juli 1846 i Oslo Domkirke. Skulle gjerne vite når Anne Erika er født, og hvor. Videre foreldrenes navn og bosted/fødested. Er det noen der ute som kunne tenke seg og gjøre et oppslag i kirkeboka for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Oslo domkirke mini 19 s. uleselig no. 80 10. juli 1846 Ungk. skomagersvend, Knud Ferdinand Hagen Sølver 27 år og Pige Anne Erika Eriksen 34 år Han født i Kjøbenhavn (tror jeg), hun i Christiania. Hans far Knud Ferdinand Hagen, hennes far Andreas/Anders Eriksen Jeg greier ikke å lese navnene til forloverne. Presten var en gris, og filmen er svart i hjørnene...utifra ft. 1865 må han jo ha giftet seg på nytt, han hadde en annen kone da.... jepp: HAGEN SOLVER, Knud Ferdinand Age: 39 Marriage Wife: Sorine Augusta PEDERSDR Age: 36 Marriage Date: 5 Dec 1856 Recorded in: Oslo, Akershus, Norway Collection: Domkirken; Vor Frelser; Den Norske Kirke Husband previously married Husband's Father: Knud Ferdinand HAGEN Wife's Father: Peder HANSEN Source: FHL Film 255752 Dates: 1848 - 1884 Note: Additional Data in Original Record (det ovenstående fra Vital Records index, Scandinavia)Fant ikke Anne Erika døpt i OD i 1812 (etter en kjapp mys, du bør finkjemme den eller kanskje Garnisonsmenigheten). (fjernlån til biblioteket, spør der!) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg har ikke svar på hvem Anne Erika Eriksen var , men jeg ser av Familysearch at Anne og Knud Ferdinand bar et barn til dåpen i Oslo Domkirke 17.09.1843.Barnet fikk navnet Elvina Maria Knudsen.Men dette visste du kanskje fra før. Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Oslo Domkrk. Gift ungk. skomakersvend Knud Ferdinand Sölver, 27 år f. Kbhvn. og pike Anne Erika Eriksen Christiania 34 år, far Andreas Eriksen. I christiania i 1801 finnes det bare 1 Andreas Ericsen, ved det ridende artilleriet og 23 år og ugift, innkvartert i Vestre quarter nr. 236 hos Ulrich Anthon Aamodt.(Domkirkesognet). I 1865 er Sølver gift med en Cerine Augusta Petersdt. 47 år f. Chra. og bor i Nedre Vollgd. Så Anne må vel finnes død enten under Domkrk. eller Trefoldighets menighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Hagen

Tusen hjertelig takk til dere som har tatt dere bryderiet med å finne opplysninger om Anne Erika Eriksen. Kjempebra! Nå har jeg fått noe og jobbe videre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.