Gå til innhold
Arkivverket

[#6679] Vilken Torsen - Eivindvik, Bergen


Gjest Knut Skorpen
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Skorpen

Vilken (Wilken)Thorsen arbeidde som dikselmann, gesell, daglønnar i Bergen. Han vart fødd 1808 i Eivindvik. I 1834 gifta han seg med Frederike Serene Mathisen, også skrive Petrike Serene Andreasdt, desse fekk to barn, sidan fekk han 3 barn med Anne Dorthea Rasmussen Dahl, sjølv om det kan sjå ut til at dei ikkje var gift. I 1863 gifta han seg med Karen Sørensdt (også skrive Andreasdt), desse fekk 5 barn.Vilken ser altså ut til å ha vore ein fuling, og det mykje eg kan spekulere på når det gjeld han. Det er spesielt to spørsmål eg lurer på:Kven var foreldra til Vilken Torsen, som altså vart fødd i Eivindvik 1808?Veit nokon kva som er rette etternamnet (evt patronymet) til den siste kona hans, Karen, kor og når ho vart fødd, og evt. kven foreldra hennes var?mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda Østby

I Sogn og Fjordane flytting finner jeg Wilken Thors. Haugland f 1808, bosted Mjømen, Eivindvik flytter år 1830 til Bergen. Antagelig er han da født på Haugland i Eivindvik. Det må nok en kirkebok til for å komme videre her.Linda Østby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Vilken Høyder dpt. Gulen 8/1 1808. Foreldre: Thor Hansøn og Margrethe Vilkensdt. Miømen. Introd. 6/6. Så har jeg lett i Bergen etter ekteskapet med Karen i 1863. Ingen funnet i Nykrk., Korskrk., Domkrk.,Maria krk. eller i Luster. Jeg så i 1865 at hun var 34 år og f. i Lyster. Det rimelige er vel å tro de giftet seg i Bergen. Men, kan årstallet være feil, siden de ikke har små barn i 1865, men bare en pike på 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda Østby

Berit, ekteskapet mellom Vilken og Karen: 11182 Wilken Thorsen Enkemand dixelmand Evindvig 55, Karen Sørensen Pige Lyster 30, Jul 17 1863 NK.Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Takk for god hjelp! At den fannst lister over utflytta har ikkje eg visst. Eg har leita etter Thor og Margrete i 1801-teljiga no i ettermiddag, men eg har ikkje funne dei enno - men no har eg mange spor å gå etter.mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid V. Ormøy

Du skriver at Vilken Thorsen fikk 2 barn med Petrike Serene Andreasdt. Jeg har bare Oluf Vilhelm f. 27 nov 1848, hvem var den andre? Oluf Vilhelm ble gift med Andrea Caroline Torstensdatter som er min tippoldemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Jeg har sett på en annen kilde, nemlig skifteregisteret for Ytre Sogn. Jeg tror jeg henvisning til skifte etter Margrete Vilkensdatter (skifteprotokoll 14, side 537a). Som bopel oppgis Svinøen og dette er navnet på et bruk under Mjømen ved Eivindvik. I protokollen brukes slektsnavnet Høyer. Det passer godt for jeg fant også henvisning i skifteregisteret til en Vilken Høyder som døde i Brandsøy i Sunnfjord (skifteprotokoll 9, side 470). Det kan altså se ut til at Margrete var fra Kinn i Sunnfjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Først til Berit: Eg er imponert over kor ofte du hjelper folk med opplysningar, overalt i landet. Elles er det ein ting som ikkje kan vere rett i ei av kildene: I kyrkjeboka for NK Bergen 1854 (DA) står det at Wilken er fødd 08.05.08. Du skriv at han vart døypt 08.01.08. Nåja, ein liten detalj.Eg har notert to barn hos Vilken og Petrike (også skrive Fredrike): Thor Andreas f. 09.03. 1835 Elen Serene f. 17.07.1840, død av krampe 28.07.1840. Kjelde er notert som kyrkjebok, www.rhd.uit.nomvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Det stemmer, han fikk Oluf Wilhelm med Dorthea Dahl og ikke Petrike. Dette er sikkert andrehåndsopplysninger så jeg hadde ikke dobbeltsjekket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Knut. Du har nok helt rett, han ble født i Mai. Det står helt tydelig. Ved ekteskapet som jeg da til slutt fant med hjelp av Linda sto det at hennes far het noe sånt som Søren Maetthsen, ungk. Jeg tar forbehold her da skriften i kirkeboka var ganske vanskelig å lese. Det står også noe om attester der. En var skifteattest av 18/6 1849.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Takk igjen! Og så var det hyggeleg at eg kunne hjelpe deg og korrigere ei opplysning, Solfrid. Er det sannsynleg at Vilken og Anne Dortea R.D. fekk tre barn utan å vere gift? Ikkje det at eg vil skandalisere dei, men for 150 år sidan ville vel det vore ulovleg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid V. Ormøy

Knut: I digitalarkivet over døpte i Bergen så finner jeg alle barna til Vilken og Anne Dortea og alle er oppført som uekte, så det kan nok se ut som at de oppførte seg litt skandaløst :-), men hva slags slektsforhold har du til denne mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Hallo. Fra GULEN I GAMMAL OG NY TID BIND 3 S 121 UNDER GÅRDEN Mjønna (delvis avskrift oversatt til bokmål): Tor Hansson f.1774 på Mjømna, Gulen, Han ble gift 1. gang med Sara Kristine Adamsdatter Vittrup fra Bergen 23.10 1801. De bodde antagelig i Bergen. Sara døde kort etter giftemålet. Hustru nr. 2. Margarete Wilkensdatter f.1782 fra Bergen. Viet:Thor Hansen Wilhelmine Margarethe Højder enkemand pige søndag Mai 27 1804 KK Hun døde 10.03 1811, gift 3.gang med enken Brite Hansdatter Byrknes, Gulen, født 1770, død 13.03 1813, gift 4.gang med Berte Christine Wilkensdatter, Bergen også født 1770. Hun døde 16.02 1818. Tor døde 13.04 1867 på Mjønna. Bodde både i Bergen og i Gulen. Barn 2.ekteskap: a) Sara født i Bergen 1804 Døpt:Aug 07 Aug 19 1804 Sarah Cristine Thor Hansen gesel Wilhelmine Margareth Højdal KK og Wilken f.1808 på Haugland i Brekke. 4.ekteskap: Johanne Margrete f.1815 på Svinøy. Faren til Tor Hansson var også fra MJønna. Mer om han senere. Håper at dette er til hjelp. Har ikke funnet Wilhelmine Margaret Højdal døpt i Bergen. Med hilsen Greta S. Ofteland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Tenkte du ville spørre om slektskapet, Solfrid. Men denne gongen går eg fri. Vilken Torsen er tippoldefar til kona (dottera, (Torine) Margrete Thorsen f. 1867, vart gift med Torstein Sjursen f. 1866, og dei var besteforeldre til svigerfar min).Det er ikkje så at eg meiner Vilken har levd umoralsk, men på sida av samfunnets normer må han ha levd, om han fekk tre born på rad med Anne Dorthea utan at dei var gift. Men sidan fedranes misgjerningar berre ervest i tre ledd, mens velgjerningane ervest i sju, har det er har lært om forfedrane berre vore til glede.Elles ein stor takk til Greta. Du skriv mykje, eg skal sjå nærare på det i morgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Eg fann Thor Hansen og Wilhelmine Højder , vigd i KK 1804. Og er trur eg har funne henne i Bergen 1801-teljinga (med etternamnet skrive Høydahl. Thor finn eg ikkje i 1801-teljinga, verken i Bergen eller Eivindvik, men eg har ei mistanke om at det er familien hans som bur på "Miømmen" i Eivindvik, faren heiter i så fall Hans Hansen og mora Ingeborg Thorsdt.Eg har sett meg som eit mål i slektsgranskinga å finne fram til slektningane våre i 1801-teljinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Lars E. Øyane

Denne diskusjonen om Vilken Thorsen og livet hans har gått meg "hus forbi", men kanskje Knut Skorpen følgjer med framleis? Eller er gåtene løyste i mellomtidi?Kari Sørensdotter var f. i Luster 15.3.1833 som "uekte" dotter av husmann Søren Haaverson på Skjolden under Bolstad (1811-1893) og Christi Ingebrigtsdotter frå Bolstadmoen under Bolstad (1799-1838). Kari flytte til Bergen i ung alder og fekk to born før ho gifte seg og deretter sju born i ekteskapet med Vilken Thorsen. Ho døydde som enkje på Laksevåg 27.12.1916.Eg diskuterer gjerne meir kring denne huslyden og kan kontaktast direkte på .Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Knut Skorpen

I kveld ville eg nøste vidare på Vilken og Karen - og så oppdaga eg at eg har fått hjelp til å finne foreldra til Karen. Takk!Eg har berre fem av barna til Vilken og Karen: Vilhelm Severin f. 25.03.1864, Torine Margrethe f. 28.12.1867, Pernelius f. 09.02.1870, Karine Serene f. 21.11.1871 og Karoline Augusta f. 13.11.1876.Eg må finne fram atlaset og leite fram gardane du nemner - eg kan lite om dette området.Vilken er ein person som eg synest det har vore spennande å bli kjend med, og eg vil gjerne utveksle meir informasjon.mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Det var kjekt å sjå at du er attende, Knut! Dei opphavlege opplysningane mine om denne huslyden vart trykte i Gards- og Ættesoga for Luster, band I (1984), men eg held no på med oppdatering av det gamle manuskriptet, og dette er kva eg no har om huslyden til Karen Sørensdotter (manglande detaljar er utheva i eigen avsnitt som tek til med teiknet ##### - du er hjarteleg velkomen til å fylla ut eventuelle svar!}:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 2. Kari Sørensdotter, dotter av Christi og husmann Søren Haaverson på Skjolden 6 under Bolstad (1811-1893), var f. 15.3.1833. Karen Sørensdotter flytte i ung alder til Bergen, og der gifte ho seg 17.7.1863 med enkjemannen Vilken Høyder Thorsen, opphavleg frå Mjømmen i Gulen. Han var son av##### (gardbrukar?)Thor Hansson på Mjømmen og kona Margretha Vilkensdotter frå Bergen og vart døypt i Gulen 8.5.1808. Vilken flytte til Bergen i 1830 og gifte seg der første gongen 26.10.1834 med Petrike Serine Andreasdotter frå Rugsund i Davik. Ho var dotter av jekteskipper Andreas Matthisson og kona Pernilla Pedersdotter i Rugsund og vart døypt i Davik 3.9.1815, men d.##### (dato og stad for dødsfallet hennar? - borni hennar: * Thor Andreas, f. Bergen 9.3.1835 * Pernille Wilhelmine, f. Bergen 6.4.1838 * Elen Serene, f. Bergen 17.7.1840, d. 28.7.1840)Vilken og Karen Thorsen budde fleire stader, men lenge var dei i Fjæregrenden i Sandviken i Bergen. Vilken var dikselmann, men vart sidan gesell. Han d. på Holen på Laksevåg ved Bergen 25.2.1896, medan enkja Karen Thorsen d. på gamleheimen “Kveldsol” på Lille Damsgård, Laksevåg 27.12.1916. Karen og Vilken fekk sju born i lag, men ho hadde òg to døtrer frå før:##### (NB: I 1916 levde det att fem born etter Karen, men ein av dei med 'ukjend adresse'!)a. Christine Pedersen, dotter av Karen og tenestedreng Peder Danielson frå Søvik i Os, var f. i Os 29.4.1853, men flytte straks til Bergen med mori og d. i Oslo##### (dødsdato og -stad? – eller er det Kristine Severine Crowo som d. i Bergen 16.6.1946?)Ho gifte seg i Bergen 1.7.1881 med Emilio Crovo frå Italia, f.##### (fødestaden hans? – kvar i Italia?)14.10.1856. Emilio d. i Bergen 15.12.1910. Emilio Crovo var gipsarbeidar, og han og Christine budde i Bergen levetidi ut.##### (sjekka om dette stemmer ogso for Christine!??)##### (talet på søner og døtrer? – minst åtte!)b. Jørgine Severine Pedersen, likeins dotter av Karen og daglønar Peder Danielson frå Søvik i Os, var f. i Bergen 9.11.1856, voks opp med Karen og Vilken og vart i 1870 nemnd som “pleiebarn”. Ho d.##### (dato og stad for dødsfallet hennar? – anten 29.1.1932 eller 24.11.1951?)Jørgine gifte seg##### (dato og stad for vigsli hennar?)med Markus Olai Markussen, f. i Bergen 5.3.1853. Han d.##### (dato og stad for dødsfallet hans?)##### (yrke og bustad? - 1912: lausarbeidar Smaamøllen)##### (talet på søner og døtrer? – minst fem!)c. Wilhelm Severin Vilkenson Thorsen, f. i Bergen 25.3.1864, d. i Bergen 22.2.1865.d. Wilhelm Severin Vilkenson Thorsen, f. i Bergen 19.2.1866, d. i Bergen 3.1.1951.##### (sjekka om dette var han!?)Wilhelm gifte seg i Bergen 5.11.1888 med Anne Kristine Petrine Jacobsdotter Olsen, f. i Bergen 27.3.1865. Ho d.##### (dato og stad for dødsfallet hennar?)##### (yrke og bustad? – 1900: verksarbeidar i Baneveien 27, Bergen – 1910/1912: maskinist Østre Jernbanegaten 4, Bergen)##### (talet på søner og døtrer? – minst sju!)e. Torine Margrethe, kjend som Margrethe Vilkensdotter Thorsen, f. i Bergen 28.12.1867, d.##### (dato og stad for dødsfallet hennar?)Margrethe gifte seg på Laksevåg 6.10.1893 med Torsten Sjursen, f. på Damsgård, Laksevåg##### (fødselsdatoen hans?)1866. Han d.##### (dato og stad for dødsfallet hans?)##### (yrke og bustad? – 1893: verksarbeidar Holen på Laksevåg – 1900: mekanisk verksarbeidar Laksevåg)##### (talet på søner og døtrer? – minst to søner)f. Pernelius Vilkenson Thorsen, f. i Bergen 9.2.1870, d.##### (dato og stad for dødsfallet hans?)Han gifte seg i Bergen 11.12.1896 med Anna Marie Thorvaldsdotter Eriksen Andersen, f. i Bergen 23.9.1872. Ho d.##### (dato og stad for dødsfallet hennar?)##### (yrke og bustasd? – 1896: sjømann i Bergen, 1898: verksarbeidar i Holen på Laksevåg!)##### (talet på søner og døtrer?)g. Karine Serene Vilkensdotter Thorsen, f. i Bergen 21.11.1871, d. i Bergen 7.3.1873.h. Karl August Vilkenson Thorsen, f. i Bergen 16.8.1873, d. i Bergen 29.9.1875.i. Karoline Augusta Vilkensdotter Thorsen, f. i Bergen 13.11.1876,##### (lagnaden hennar??)~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Eg vonar at noko av dette vil vera av interesse for deg og ser fram til å høyra frå deg att, ved høve. Eg ville setja stor pris på å motta eventuelle tilleggsopplysningar om personane som er nemnde ovanfor!E-post adressa mi er: loya@online.noMed venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

No har eg sett på kartet og funne ut at eg må leggje vegen over Sognefjellet og indre Sogn ein sommar. Eg får tinge 'Gards- og Ættesoga for Luster' på biblioteket - er det meininga boka skal komme i eit nytt opplag, eller oppdaterer du berre av eigen interesse?Eg veit vel ikkje så mykje meir att i tid enn det du kan lese av innlegga i denne debatten. Når det gjeld ho Margrete Vilkensdotter Thorsen (Sjursen) og familien hennar, kan eg vel hjelpe deg litt, eg skal sende ein epost når eg har leita fram datoar og kjelder. Eg har ofte slurva med å notere kjelde for opplysningar, og det får eg att når eg skal arbeide vidare med ein person!Helsing Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.