Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Marie Stephensen

[#6683] Thomas Nykrem født 1892 Ulsteinvik

Recommended Posts

Gjest Marie Stephensen

Er det noen som vet noe om Nykrem navnet , min morfar Thomas Nykrem , finner jeg ikke i FT 1900 .Marie Stephensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Jørgensen

Du finner 6 gårder - Nykrem eller Nykreim - i Møre og Romsdal ved FT 1900 - blant annet 5 gåder i Herø. Det er ingen Thomas der eller gutter født i 1892.Men på gården Legene i Ulstein finner du Tomas Syversen - Pleiesøn født i Herø. Tipper det er en kombinasjon her. Du finner også Sivert Olsen født 1864 på plassen Nykremsholm (under Nykrem) i samme telling. Er det Tomas' far?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie Stephensen

Takk for tipset !Skal prøve å få sjekket Tomas Syversen . Har ikke funnet noe annet .Marie Stephensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Olav Elsebø

Har sjekket med Herøyboka, bind III, s. 414. Finner Tomas Joakim Laurits Nyrem f. 9/1 1892, gift med Marie Ertesvåg, Busett Ulstein. Dette er nok den du leter etter.Hans far var Sivert Olson Djupvik (20/5 1863- 27/8 1941) og mor var Karen Rasmusd. Sundgot (12/12 1862- 17/8 1892). Moren døde altså samme året Tomas ble født.Jeg har alle bindene av Herøyboka, så bare send meg en e-post hvis det er noe mer du lurer på.Hilsen olav.elsebo@c2i.net

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie Stephensen

Tusen takk for hjelpen !Det er rette personer , da min mormor heter Marie Ertesvåg som jeg er oppkalt etter . Sender en e-post , ønsker å få vite det som finnes .Marie Stephensen .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive