Gå til innhold
Arkivverket

[#6683] Thomas Nykrem født 1892 Ulsteinvik


Gjest Marie Stephensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Jørgensen

Du finner 6 gårder - Nykrem eller Nykreim - i Møre og Romsdal ved FT 1900 - blant annet 5 gåder i Herø. Det er ingen Thomas der eller gutter født i 1892.Men på gården Legene i Ulstein finner du Tomas Syversen - Pleiesøn født i Herø. Tipper det er en kombinasjon her. Du finner også Sivert Olsen født 1864 på plassen Nykremsholm (under Nykrem) i samme telling. Er det Tomas' far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Olav Elsebø

Har sjekket med Herøyboka, bind III, s. 414. Finner Tomas Joakim Laurits Nyrem f. 9/1 1892, gift med Marie Ertesvåg, Busett Ulstein. Dette er nok den du leter etter.Hans far var Sivert Olson Djupvik (20/5 1863- 27/8 1941) og mor var Karen Rasmusd. Sundgot (12/12 1862- 17/8 1892). Moren døde altså samme året Tomas ble født.Jeg har alle bindene av Herøyboka, så bare send meg en e-post hvis det er noe mer du lurer på.Hilsen olav.elsebo@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Tusen takk for hjelpen !Det er rette personer , da min mormor heter Marie Ertesvåg som jeg er oppkalt etter . Sender en e-post , ønsker å få vite det som finnes .Marie Stephensen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.