Gå til innhold
Arkivverket

[#6693] trenger hjelp i Cristiania rundt 1900


Gjest Eva Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Johannessen

Trenger hjelp til å finne Augusta Pedersdatter Heksum/Hexum f.1871 på Vestre Toten.Hun meldte utreise fra V.Toten i 1892,til Kristiania. Her får hun en datter Kristine Marie f.26.6.1899 og sønnen Edvin Marius 18.4.1902. Datteren dør før sønnen blir født,men når?Hun skal ha giftet seg med Einar Andreas Abrahamsen fra Fredrikshald før Kristine blir født.Her kommer mitt problem inn.Jeg finner ingen med disse navnene under fødte / gifte for denne perioden. Kun i folketellingen 1900.Da bor de i Scæffersg.8 Augusta og sønnen reiser fra Kristiania den 25.8.1904 til Chicago.Hvor kan jeg finne ut når hennes mann reiste.Han var svensk statsborger men fam.bodde i Fredrikshald. Noen som kan hjelpe? Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Iflg. EllisIsland.org reiste Einar A. Abrahamsen med Hellig Olav og ankom NY 18.5.1903 Ved en rask mys fant jeg ham ikke på Digitalarkivet.Hvor har du lett etter giftermålet? Har du sett i kirkeboka for datterens dåp? Hun er vel med ca 90% sikkerhet døpt i samme kirken som foreldrene ble gift. I dette tilfellet vil jeg satse på Petrus Kirke. (Schæffers gate).Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Har vært en tur på riksarkivet i Oslo for å finne ut av dette puslespillet men der fant jeg ikke noe.Det er vel Pauluskirken du mener? det var den jeg fikk beskjed om på arkivet.Finner ikke noen av dem der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Eva Johannessen

Hei Per Helge. Joda dette er rett mann.Åsså skrive med E da,ikke noe rart at jeg ikke fant han på A.Tusen Takk for hjelpen. Er det noen som vet noe om hans fam.i Fredrikshald.Foreldrene Ole og Beathe Abrahamsen bor der sammen med datteren Othilde Normandine.De er svenske statsborgere alle sammen.Vet at den 2 sønnen Karl Alfred reiste til Usa i 1905.Men hvor blir det av resten av dem etter tellingen i 1900.Reiser de tilbake til Sverige eller blir de i Norge?Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen, Eva! Jo, Schæffersg. skal ha tilhørt PETRUS! i/rundt 1899. Jeg har fått feil info av de på Riksarkivet før, de har nemlig ikke denne der: Kredsinddelingen med Alfabetisk GadefortegnelseLaila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Gjest Eva Johannessen

Trenger hjelp med denne her. Einar Andreas er født 12.7.og dpt 8.8.1875 i Fredrikshald.Hans foreldre er Abraham Abrahamsen og Inger Marie Johannesdatter. Ved dåpen står det at foreldrene har vært gift i 2 år og (3 barn i margen)Hvor var foreldrene fra? Tror ikke de er fra Sverige slik som jeg skrev i innlegg nr 1..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.