Gå til innhold
Arkivverket

[#6704] Hvor ble søskenflokken av?


Gjest Inger-Lise Haga Aastad
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Haga Aastad

Aline Johanne Iversdatter Nilsen f. 1872(fra Njastad, Osgterøy) og Iver Nilsen Haugstveit (fra Haugstveit, Osterøy) fikk 22 barn. Jeg søker informasjon om hvor søskenflokken etterhvert spredte seg. Noen av dere som er etterkommere av dette ekteparet?Hilsen I-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Lise Haga Aastad

Hei! Jeg var nok rimelig trøtt da jeg skrev dette innlegget i går kveld. Aline Johanne Iversdatter Nilsen var en av den store søskenflokken. Hun var med andre ord datter av Ivar Nilsen, ikke hans kone.Riktig navn på ektefelle er Anna Larsdatter.I 1900 er både Anna og Ivar døde. Søskenflokken kom til verden, spredt over 30 år, førstemann født i 1861 og sistemann i 1891.Bygdeboka for Haus prestegjeld/Gjerstad sogn viser at Anna og Ivar hadde 16 barn. Min oldemor, Aline Johanne, kunne imidlertid fortelle at de opprinnelig hadde vært 21 (ikke 22, nok en skrivefeil). Det er uvisst om dette inkluderer dødfødsler. Uansett, Anna fikk sitt første barn som 20 åring, og det siste som 50 åring. Det er vel egentlig å kalle en tung skjebne. Med hilsen I-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.