Gå til innhold
Arkivverket

[#6705] Marie Gunnelie Johansdtr. Moe, f. 1865 Tiller


Gjest Håvard Ler
 Del

Recommended Posts

Gjest Håvard Ler

Jeg har lenge lett etter opplysninger om Marie Gunnelie Johansdtr. Moe f. 27. aug. 1865 på plassen Håbrua i Tiller utenfor Trondheim.Har funnet mange opplysninger både om foreldrene og søstra, som var min oldemor, men Marie har jeg ikke greid å finne noe om. Tror hun var bortsatt på en gård i Strinda, det er alt jeg vet. Foreldrenes navn var Maren Gundersdtr.(1830-1889) og Johan Andreas Johnsen Moe (1812-1871). Noen som har vært borti denne familien?Mvh Håvard Ler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Håvard Ler

Johan Andreas hadde også flere barn som jeg ønsker opplysninger om: 1. Julianne Marie Johansdtr. f. 24/12 1835, Trondheim. 2. Johan Martin Johansen f. 27/2 1837, Trondheim.Mor til disse barna var Ane Maria Dahlberg el. Wiig, f. 1812 på Hitra. Han benektet senere farskapet til disse barna....I 1841 ble Johan Andreas gift med Randi Andersdtr. Aune, f. Fætten 1798, Stadsbygd.De fikk en sønn som het Johan Andreas, f. 15/9 1842, Trondheim.Jeg er interessert i opplysninger om alle disse barna, også om mødrene.Mvh Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg vet ikke om du har funnet dem i 1875. Hvis ikke så finnes de på Haabro grd. i Klæbu, Johan Johansen husm. m. jord f. 1812 i Trondhjem og kona Maren Gundersdt. f. 1830 i Klæbu. Døtrene Oline Randine f. 1863 Klæbu og Marie Gunelie f. 1865 Klæbu og hans svigermor Martha Gurina Benjaminsdt. f. 1806 i Strinden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Ler

Takk for tipset, men jeg har nok funnet dem der, ikke i 1875, men i 1865! Det er bare Marie Gunelie jeg ikke har funnet igjen siden. Mulig hun døde ung? Oline er min oldemor, og hun levde til 1955. Det er imidlertid ingen som kan huske at hun noen gang nevnte Marie. Derfor hadde det vært interessant og funnet ut hvor det ble av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.