Gå til innhold
Arkivverket

[#6727] Odals Verk, Sør-Odalen


Gjest Steinar Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Gundersen

Jeg har forfedre som bodde på ulike husmannsplasser under Odals Verk. Det gjelder blant annet Lilja, Finsrud, Maurtua og Holen.Disse plassene er behandlet i bygdeboka for Sør-Odal.Er det noen som vet om det finnes andre kilder for informasjon om disse plassene? Kart over området?Er det andre som kjenner til beboere på disse plassene?Hilsen Steinar Gundersen (stei-gun@online.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina Frøysland

Hei.Jeg har litt om plassene fra bygdebøkene men er også intr. i kart.Har om noen beboere på Holen og Lilja. Jeg har sendt deg en mailmvh Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid V. Ormøy

Jeg har kart over gårder for Nord og Sør-Odal, Vinger, Solør og Vorma. Disse kan jeg kopiere opp og sende hvis noen ønsker det. Min mailadresse er: solfrid@vestaberg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Steinar!Er interesert i hvem du er etterkommer av fra disse plassene under Odals Verk. Blandt annet på grunn av bygdebokarbeidet i Sør-Odal. Mange med meg har røtter til noen av disse plassene. Så vi er interesert i tilbakemelding. Hilsen Finn Sollien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bjørndahl

Hei Steinar! Dette var artig, jeg har også forfedre fra disse plassene på Odals Verk. Jeg har ikke noe kart eller lignend over området, men jeg kan vise deg stedene fysisk, jeg er stadig på skogsturer i det aktuelle området. Jeg kan fortelle at det er bare Lilja som er bebodd i dag av de plassene du nevner. Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.