Gå til innhold
Arkivverket

[#6728] Noen med tilgang til Lier kirkebok ??


Gjest Johan Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Vel her gikk det litt vel fort. Men jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe min venn å finne et ekteskap mellom Jens Christophersen Meren-eie 1732-1788 og Christiana Christiansdtr f.ca 1737-eft 1801. De fikk ei datter Berthe i 1767, så de har ant. giftet seg før hun ble født.Noen som kan hjelpeMvh M.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Heisann Jeg ser at jeg har skrevet feil, du har selvfølgelig funnet rett Berthe i 1767. hennes far er Christopher Jensen 1732-1788, død på Brastadholmen, han ble gift med Christiana Christiansdtr.(Jens Christophersen Meren-eie er faren til Christopher). Jeg beklager denne feilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Hei!Jeg tenkte at jeg kunne opplyse om at Bjørn J. Rosenberger har transkribert og utgitt Lier kirkebok 1672-1701, og 1702-1726. Dog har han utgitt disse i en bearbeidet versjon som avviker noe fra oppsettet i origianlkilden, mest for å lette søk for amatørforskere. Jeg kommer med nærmere omtale i neste Gjallarhorn.Kom også til å tenke på at slik funn som Berit har gjort her, kan egne seg til en liten artikkel, et småstykke i f. eks. Gjallarhorn. Hva med å sammenfatte noe av dette og sende meg et utkast?mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ingen Christopher Jensen blir gift i Lier. Men, nå ligger Valle gård nesten nede ved Kjelstadbommen så det er mulig at man burde sjekke i Eiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Heisann Berit, tusen takk for all hjelp. :) Vel jeg kan heller ikke finne dem som gift på Eiker (i perioden fra 1764 og utovver).Antagelig dør Christiana mellom 1801-1815, for i 1815 er hennes datter med familie funnet i Skoger på Grinderud. Men jeg lurer på om det ved Christiana`s død, vil stå hvor hun er kommet fra ??. (ikke funnet døpt i Lier eller Eiker)Mvh M.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIL BERIT KNUDSEN: Hei, Berit...er det slik at du er i besittelse av kirkebøker for Lier?...søker nemlig en del opplysninger om folk i Lier 1820 - 1890....Har du muligheter til å hjelpe meg litt?? Send meg i såfall gjerne en mail jon.torp@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Magne. Jeg sjekket litt i Lierbøkene under Valle gård. Hegg u/Stor-Alle. På Hegg var det et gjestgiveri: Gjestgiveriet ble forpaktet bort til osv.: I 1763 overtok 5) Kristoffer Jensen og Kristiane Kristoffersdt., man alt et par år seinere var det forpaktet bort til 6) osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Heisann Berit. Takk for informasjonen, men jeg lurer på om det står noe om Christopher Jensen og hans kone under Brastad i Lier ??, Jeg vet at deres datter Berthe bodde på Brastad i 1801, og at hennes barn er født på Holmen under Brastad. Vet oxo at Christopher døde på Brastad-eie i 1788 :)Mvh M.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.