Gå til innhold
Arkivverket

[#6733] Daniel Andersen f.1818,Lødingen,Nordl.


Gjest Bjørn Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Gundersen

Hei, lurer på om det er noen med tilgang på kirkebøker for Lødingen/Efjord som kan si meg hvem som er foreldre til Daniel Andersen f ca.1818.I FT 1865 bor han på gården Forså i Efjord.Han skal ha vokst opp på Valle i Efjord,men hvem er hans foreldre?Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Pia Johansen

Heisann ! Lurer på om jeg kan ha broren til din Daniel Andersen. Har nemlig Johan Andersen født 1820 Valle,Efjorden,Lødingen. Foreldre er da Anders Olsen og Inger Persdatter født 1796. Jobber med saken fortiden for å prøve å finne søskene til min Johan Andersen :)Mvh Pia Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hallo Bjørn. Ser jeg har Anne Danielsen f.2/5-1882 Forså i Efjord død 11/2-1973 gift med Olaus Johan Jakobsen f. 6/2-1880 Halvardsøy. De har fire barn. Anne er datter av Daniel Andersen og Elen Aronie Pedersdatter. Kan dette være samme Daniel ?? Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Gundersen

Hei Pia og Terje! Ja det er nok samme familie dere berører.Etter jeg la inn dette spørsmålet kom jeg i kontant med Hilgunn Pedersen som har mye materiale om slekter i Efjord.Anders Olsen kom til Valle i Efjord som tjenestedreng han fikk barn med datteren på gården Inger Pedersdatter ,de fikk sønnen Daniel Andersen.Samme år giftet de seg.Daniel Andersen kjøpe etter hvert gården Forså.Daniel Andersen hadde tre koner og fikk mange etterkommere.Han var en fargerik person og det er mange historier etter ham.Jeg har ikke nevnt noen årstall her da jeg ikke har materialet foran meg her.Det som for meg nå er utfordringen er å finne ut hvor Anders Olsen kom fra, det står bare at han er født i Ofotens sogn(Evenes sogn).Det er forøvrig min kones familie det er snakk om her . Dersom dere ønsker flere detaljer kan dere maile til meg på adressen bg08olan@hotmail.com Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hallo Bjørn. Ja men dette var jo greit. Men å komme videre her trur jeg det enkleste hadde vert å ta kontakt med Konrad Naustvik i Narvik, som har skrevet Tjeldsundbøkene. Han er inne på de fleste slekter i dette området. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hallo Bjørn og Pia. Har nettopp sendt dere ei lita file med etterkommere av Anders Olsen og Inger Pedersdatter.Mulig dere har de fra før, men de lå nu der.Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.