Gå til innhold
Arkivverket

[#6740] Ettelyser Kristofer Kristofersen født ca. 1861


Gjest Peer
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Bjerke

Jeg har en kar i mitt slektsregister som har dette navnet, og som fikk sønnen Kristoffer i 1881. Denne sønnen ble konfirmert i Oslo (m.a.o. bydelen i Kristiania) i 1895. Kristoffer d.e. står oppført som "tjener, død" når Kristoffer d.y. gifter seg i 1907.Det kan jo være samme mann...?Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne Jeg har ikke flere opplysninger om Kristofer Kristofersen født 1861. Håper at noen her kan hjelpe eller gi råd om hvordan jeg skal finne ut mere om han. Mvh Peer-Fabian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei Peer! Ble Kristofer gift? Fikk han barn? Husk også når du søker at skrivemåten kan variere med Christoffer, Christopher, Kristoffer, Kristopher..... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Laila Vet ikke om han ble gift. Det eneste jeg vet om Kristofer kristofersen født ca. 1861 er at han i 1881 bodde i Haslebakken(?) i Vestre Aker. At han døde før 1907. Og at han er FAR til Kristofer kristofersen(Olsen) født 1881(uekte født) I Oslo hospitals meninghet. Sier takk til all hjelp jeg kan få. Mvh Peer-Fabian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det du kan forsøke, er å tusle en tur på Byakivet i Maridalsveien3 . Der finnes nemlig en Oslo-telling for 1883! Det finnes også adressebøker for Kristiania, og du kan jo ta en mys i den! mye av ø/v Aker var i 1883 innlemmet i Kristiania, slik at en evt. Haslebakke? som jeg ikke kan finne egentlig, kan være med der. Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Vel, Bjørn, Hasleveien (Haslebakken) ligger nok i Østre Aker :o) (jeg skulle jo ha skrevet at jeg ikke fant den i Kristiania...) Og det vil si, Peer, at dersom han bodde der i 1883, frem til sin evt. død i 1907 finner du ham ikke i Oslo-tellingene. Har dere fått på det rene om din Kristofer er den samme som Rune sin? gater m/menigheter kan for øvrig finnes på mine hjemmesider (for Kristiania 1899) Lailas sider (under slektsf/kildeavs.) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Reither

Laila! Helt utenom tema: Kan ikke du legge ut hele adressen til hjemmesidene dine da? For da blir det mulig å lagre et bokmerke for dem. (Hvis man prøver nå, så lagres bare adressen til Digitalarkivet, og den kan jeg jo utenat!) Sidene dine ser bare SÅ interessante og fine ut! Derfor kan jeg godt kan tenke meg å se mer på dem! (Jeg er nesten like interessert i bunader som i slektshistorie.....)Hilsen fra Else :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Du kan jo bare skrive inn adressen (www.lailas.net) i adresselinjen og trykke enter, så kommer du dit uten digitalarkivets 'rammer'.Eller du kan trykke her.hilsen Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det som er med min adresse fra disse sidene er at du blir fanget i en "frame". Jeg har lagt inn i min nettleser direkte tilgang til denne debatten uten "frames" og da tenker jeg ikke på slikt.... men, min hjemmesideadresse er som tidligere sagt, http://www.lailas.net og jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal lage en fin ting der om hvordan bryte ut andres "frames"... men det var helt utenfor diskusjonen...Peer, hva heter mamman til denne K. K. f. i 1881???? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Det var en Bolette på Haneborg : 1865 UrskogMen, det løser jo ikke Kristoffer.... det som jo går an, er å ta utgangspunkt i 1. at faren flyttet til/fra ØA, sjekke flytteprot. der. 2. at faren døde i ØA, sjekke døde der? Hvis han ikke døde der, må han jo ha flyttet...Det er jo ikke så mange K. K. (med forskj. skrivemåter) aktuelle dersom du isolerer Oslo/Akershus i folketellingene. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Hei Laila!Hvis du skriver hjemmesidene dine i html, kan du lage en link på siden din som ser slik ut: , bare ta bort stjernene... Det er denne html-koden jeg brukte for å lage linken i mitt forrige innlegg.hilsen Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Laila Takk. Det kan kanksje være henne, men jeg tror hun er født i 1852 ikke 1853 som det på denn Bolett i 1865 tellingen. Mvh Peer-Fabian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Ett år fra og til i disse folketellingene må du ikke henge deg opp i! Jeg har på flere av mine opp til 3-5 års feil i tellingene! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.