Gå til innhold
Arkivverket

[#6742] Karoline Olausdt (Bjugn) g.m. Petter Tøgersen Lien


Gjest Torunn Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Torunn Berg

Jeg søker forfedre til min tippoldemor Karoline Olausdt. f. 1872 i Bjugn. Hun ble gift med Petter Tøgersen Lien f. 1868 i Stjørna. De ble boende i Stjørna. Foreldre til Petter var Tøger Pettersen Lien f. 1829 (inderst og fisker) og Else Kristine Anderst. f. 1835. Begge fra Stjørna. Jeg søker også foreldre til Tøger og Else-Kristine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Tøger Pettersen er nok den samme som Tøkker A Pettersen i FT 1865.Faren Petter Tøkkersen, født 1801, er trulig andre sønn til Thøger Iversen Sødvig, født 1771.I 1865 bur Elen Didriksdatter, f. 1775, hos sin svigersønn. Det skulle vel bety at ho er mormor til Tøkker Pettersen. Ellen Didriksdatter er ugift tjenestejente på Frengen i 1801.På nabogardane i 1865, Kværnhusaldren og Sødvig, er der Andersdatter og Andersen. Dette kan vere søsken til Elsi, - men det treng slett ikkje vere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Berg

Mange takk, dette virker sannsynlig! Er imidlertid litt usikker på om Petter Tøgersen i 1901-tellinga er den samme som står i 1865-tellinga. Førstnevnte skulle vært født i 1868, mens sistnevnte skulle vært født i 10 år tidligere. Første Petter kan sjølsagt også ha dødd som barn, eller det kan være to barn med samme navn i familien. Har også sett på Ellen Didriksdt i 1801-tellinga. Det er vel mulig at hun er datter av Didrik Arentsen og Martha Svendst på Frengen? Finner ingen andre Didriker i bygda i 1801-tellinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Steinar Gilde

Karoline Olausdatter.Dette har jeg om Karoline : Født 22.12.1872 Myren,Stuanes i Bjugn.Far: Olaus Kristiansen f.1840 Stuanes, Bjugn. Død 7.9.1919 Kleiva,Stuanes,Bjugn.Mor: Beata Markusdtr. f.1846 Kleiva,Stuanes,Bjugn Død 12.3.1902.Farfar: Kristian Larsen f. ca 1815 Innstrand, Ørland.Morfar: Markus Berntsen f.1819. Død 2.5.1890 Myren,StuanesMormor: Lorentse Knutsdtr. f.1820 Ørland. Død 15.4.1907 Myren,Stuanes,Bjugn. Ellers har jeg litt slekt og etterslekt også. Nåes på E-mail...Mvh S.Gilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.