Gå til innhold
Arkivverket
Gjest eva mostika

[#6748] Bente Knutsdatter Hammer,Tolga

Recommended Posts

Gjest eva mostika

Min tippoldemor Bente er vanskelig å finne, eller er det bare meg som er så uerfaren i dette at jeg ikke vet hvor jeg skal lete. Hun er født i 1829 i tolga. Er det foresten slik at endel etternavn endrer seg med tiden ? Har en følelse av at noen har i eldre dager tatt gårdsnavn ol. og at det kan vere grunnen til at det er vanskelig å finne enkelte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Hei. Du finner en Bente Knutsdatter, født i Tolga,i Alta i folketellingen for 1865. Mvh Astrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest eva mostika

jada jeg finner henne i alta, men hva med hennes foreldre, hennes fødsel og dåp ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

I 1865-tellingen for Tolga i Hedmark finner tre gårder ved navn Hammerplads. På en av dem vil du finne en Knud som etter alderen kunne være hennes far.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie Tollan

Hei! Er litt sen, men har ikke kjent til disse sidene før i den senere tid.Mht Bente Knutsdt. finner jeg flg, i bygdeboka for Tolga (Eystein Eggen - 1968) s. 334 under Hammer/Hammerstuene:'Av sønnene her ble Knut Tollefsen bruker etter farbroren, Jørgen Tollefsen. Knut ble gm Johanne Gundersdt Elgåen f. 1798 d. 1890. Barn: Tollef-1838, Gunder-1842, Margrete (Amerika), Bente og Tyri som begge reiste til Nordland, Kirsten-1834 d. i Løten, Goro-1836, sjå Tolgensgjelten.' Tar alle forbehold om feil i bygdeboka, men dette må da være den Bente du leter etter. Sikkert mulig å finne litt mer også hvis det er av interesse. Mvh Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive