Gå til innhold
Arkivverket

[#6748] Bente Knutsdatter Hammer,Tolga


Gjest eva mostika
 Del

Recommended Posts

Gjest eva mostika

Min tippoldemor Bente er vanskelig å finne, eller er det bare meg som er så uerfaren i dette at jeg ikke vet hvor jeg skal lete. Hun er født i 1829 i tolga. Er det foresten slik at endel etternavn endrer seg med tiden ? Har en følelse av at noen har i eldre dager tatt gårdsnavn ol. og at det kan vere grunnen til at det er vanskelig å finne enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

I 1865-tellingen for Tolga i Hedmark finner tre gårder ved navn Hammerplads. På en av dem vil du finne en Knud som etter alderen kunne være hennes far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Marie Tollan

Hei! Er litt sen, men har ikke kjent til disse sidene før i den senere tid.Mht Bente Knutsdt. finner jeg flg, i bygdeboka for Tolga (Eystein Eggen - 1968) s. 334 under Hammer/Hammerstuene:'Av sønnene her ble Knut Tollefsen bruker etter farbroren, Jørgen Tollefsen. Knut ble gm Johanne Gundersdt Elgåen f. 1798 d. 1890. Barn: Tollef-1838, Gunder-1842, Margrete (Amerika), Bente og Tyri som begge reiste til Nordland, Kirsten-1834 d. i Løten, Goro-1836, sjå Tolgensgjelten.' Tar alle forbehold om feil i bygdeboka, men dette må da være den Bente du leter etter. Sikkert mulig å finne litt mer også hvis det er av interesse. Mvh Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.