Gå til innhold
Arkivverket

[#6760] Ingebrigt Olsen Grove, Voss


Gjest Ronny Folkvord
 Del

Recommended Posts

Gjest Ronny Folkvord

Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om Ingebrigt Olsen Grove fra Voss ? Det jeg vet om ham er at han på 1830- eller 40-tallet dro til Talvik (Alta), giftet seg og fikk barn der. Han ble født i Voss i perioden 1815-1817. Det jeg bl.a. lurer på er hvem som var hans foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes 5 gårder som heter Grove i Wang sogn i Voss. På Grove store (2 stk.) finnes det en gutt på 15 år Ole Knudsen. Han kan være en mulig far, da jeg ikke ser noen andre Ole som kan være gamle nok på de andre gårdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Folkvord

Takk for svar. Ja, jeg var innom de gårdene på Grove jeg også, og der er det bare denne Ole Knudsen som passer inn. Men, siden Ingebrigt Olsen først ble født rundt 15 år senere, kan det ha kommet andre til gården senere. Derfor håper jeg noen har kirkebøkene for Voss, og kan sjekke under fødte - årene 1815-1817.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.