Gå til innhold
Arkivverket

[#6775] Kirkebok fra Strømsø i Drammen(evt Tangen)


Gjest Christina Frøysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Christina Frøysland

Jeg leter etter min tippoldemor. Hun het Antonette og ble gift med Martin Andersen fra Lier. Antonette er født 1866 og jeg tror hun er fra Fjellsbyen, men jeg vet ikke. Min oldefar er født i 1888 og han er fra Fjellsbyen. Han het Aksel Gunnerius Andersen. Kan noen hjelpe meg med å finne ut noe mer om Antonette?Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Skogli

Hei!Kan det tenkes at din oldefar hadde en søster som het Margrethe Antonie, f. 17.10.1890, døpt i Tangen 18.05.1890? Dette er i alle fall datter av sjauer Martin Andersen (1864) og Antonette f. Hansen (1866), de bodde i Storgata på Tangen. Det var hjemmedåp v/ Jordmor Emma Hansen/ Kone Mathilde Olsen.Jeg finner ingen passende Antonette i de opplysningene jeg har om Strømsø/ Tangen 1866, men på Bragernes døpes 11.11.1866 Antonette f. 14.03.1866, datter av arbeider Hans Andreas Christensen og Gunhild Marie Christensd., Stampeløkken. Dvs. det er hjemmedåp v/ pastor Bie.Kan dette være noe? Mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina Frøysland

Hei Bjørn.Ja min oldefar hadde en søster som het Margrethe. Farmor snakker om tante "marrgrete" så jeg sier tusen tusen takk for hjelpen den setter meg et skritt videre.Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.