Gå til innhold
Arkivverket

[#6779] Gunda Hansen f. Johannesdtr. Eikholmen 1890. Haug


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Er det nokon som kan gje meg opplysningar om Gunda f. Johannesdtr. Eikholmen 1890. Eg har fått opplyst at Gunda vart fødd i 1890 i Risør, men flytta saman med foreldra til Eikholmen i Austevoll i 1890-åra (Dåverande Sund sogn). Gunda vart gift med ein kar frå Haugesund som truleg var stuert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir K Eide

Når en ser på ft. 1900 ,ser det ut til at Gunda sine foreldre er Johannes Størksen f. 1857 på Tysnes og Kari Sakariasdtr.f. 1853 på Fitjar.Hun har en bror Knud Johan som bor sammen med familien på Eikholmen i Austevoll.Men jeg går ut fra at det er mannen til Gunda du er på jakt etter ? Dersom jeg husker riktig er bygdeboka for området godt oppdatert til et stykke ut i forrige århundre .En liten kuriositet som ikke betyr noe ,men det er vel daværende Sund prestegjeld du sikter til .Austevoll var eget sokn under Sund prestegjeld til 1909 for siden å bli eget prestegjeld :-) mvh. Geir K Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Austevoll Gard og Ætt Møkster Sogn bekrefter følgende:Sjømann. Gardbrukar på nr. 4.2. Johannes Størksen Eikholmen, 1857- Fødd i Tysnes.Gift med Kari Sakariasdtr. Brekke, 1853-1915.Karl Johan 1888- Busett Eikholm. Fôr til USA. Fødd i Risør.Gunda 1890- Gift med stuert fra Haugesund.Johannes Størksen er nevnt på Eikholmen fra 1893-1914:I 1893 var det skylddeling på Eikholmen, Anders Monsen og Johannes Størksen fikk en del hver hhv. vestlig og østlig del.Johannes Størksen Færevåg fikk ifølge bygdeboka skøyte frå Bergen skifterett på Kr. Krohns dødsbos vegne for 800 kroner i 1894.Her står det også om et skøyte fra Johannes Størksen til Halvor Mikal Jacobsen Kalvenes for 650 kroner i 1914.........Ifølge kirkeboka døde Kari 1.3.1915, begravet 8.3.1915, her står det også at hun er født på Brekke i Fitjar.........I folketellingen 1865 finner du Johannes Størksen i sitt niende år sammen med familien på Nordvaags Lien i Opdal sogn på Tysnes:Størk Størks. Husfader Husmand uden Jord Søfarende g 42 m Tysnæs Prgj.Siri Ingebrigsd. hans Kone g 41 k Tysnæs Prgj.Ingebrigt Størks. deres Søn ug 14 m Tysnæs Prgj.Størk Størks. Husmands Søn ug 12 m Tysnæs Prgj.Johannes Størks. Husmands Søn ug 9 m Tysnæs Prgj.Mads Størks. Husmands Søn ug 6 m Tysnæs Prgj.Lars Størks. Husmands Søn ug 1 m Tysnæs PrgjPå navnene ser det ut til at de har overtatt gard etter hennes foreldre........I 1865 finner du Kari med familien på Brække i Fitjar:Sakarias Endres. Husfader Gaardbruger og Selveier g 57 m Fitje PræstegjeldGuri Størksd. hans Kone g 52 k Thysnæs PræstegeldStørk Sakarias. deres Søn Sømand ug 21 m Fitje PræstegjeldEndre Sakarias. deres Søn hjelper Faderen med Gaarbruget ug 17 m Fitje PræstegjeldJohanne Sakariasd. deres Datter ug 25 k Fitje PræstegjeldKari Sakariasd. deres Datter ug 13 k Fitje Præstegjeld(Johanna var gift med kårmann Ola Rasmusson Brekke, hun levde fra 13.1.1841-1.5.1928).Håper dette kan hjelpe deg litt videre, Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Takk så langt, men mye av dette visste jeg fra før. Det jeg denne gangen var på utkikk etter var om hvem Gunda ble gift med og om de evn. hadde etterkommere? Gunda var datter til Kari Zakariasdtr. Brekke og Kari var søster til min oldefar. Jeg har fått info som tyder på at broren til Gunda, Karl Johan reiste til Amerika og var bossatt i Broklyn. Håper dere kan hjelpe meg med å finne info om hvor i Haugesunds området Guda bodde og om hva mannen het og om de hadde etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Ja, kanskje eg var litt upresis i mitt sprøsmål, men det eg hadde håpa på var om nokon kunne fortelja noko om kvar det vart av Guda då ho reiste frå Austevoll. Det står i bygdaboka at ho vart gift med ein stuert frå Haugesund. Eg har fått opplyst at ho vart gift Hansen i Haugesund, men det er det einaste eg veit, bortsett frå opplysningane om forfedrene hennar. Kan nokon hjelpe meg med fleire opplysningar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Terje Aarland

Foreldra til Gunda budde ei tid i Risør og der fekk dei også barna Gunda og Karl Johan. Er det mulig å finnet ut om Kari var gift før hun ble gift med Johannes? Da de kom til Austevoll hadde de to barn som ble født i Risør h.h.v. 1888 og 1890. Kari ble født i 1853 og kunne teoretisk sett ha vert gift før hun ble gift med Johannes. Karl Johan utvandra til USA og ble gift med en fra Bømlo og bodde trolig i Broklyn. Gunda ble gift og bosatte seg i Haugesund. Jeg vet ikke om at Gunda hadde barn og heller ikke om Karl Johan hadde barn. Dersom det er none som kan finne ut noe mer om disse hadde det vert fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

I bygdeboka for Austevoll og ættesoga for Fagerbakke står det at Gunda vart gift med ein stuert frå Haugesund. Eg har fått opplyst at dette paret ikkje hadde nokon etterkomarar i Norge og derfor vart det den næraste slekta hennar i bl.a. Austevoll som arva henne. Eg har fått opplyst at det var fleire slektningar av henne som reiste til Haugesund då ho døde og som hadde ting etter Gunda. Kan det tenkjast at alle arvingane etter henne er nemnd ein eller annan stad også dei i Amerika, eller nemnde ein ikkje slike slekntningar som budde så langt borte den gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Dette blir visst ein einsidig debatt, der eg gong på gong spør og grev om meir enn 'ti vise kan svara' (eit gamalt uttrykk). Det er nok ikkje like enkelt å finne alt det som eg spør om. Eg vil ikkje at noko skal vere uprøvd i min søken etter slekta. Det var så synd at eg ikkje brydde meg om å spørja mens dei tidlegare generasjonane levede. Slik er det og slik har vel mange erfart at det var for seint då vi skjøna kor viktige opplysningar som gjekk tapt når dei eldre gjekk bort.Eg fekk nett vite at der hadde vore nokon frå Karmøy som hadde kome og spurt etter slekta si frå Eikholmen, men det var ingen som visste noko meir enn at bror til Gunda var reist til Amerika. Så kanskje det likevel var slekt etter Gunda, men kor kan eg finne ut noko om det?Er det nokon i Haugesund som veit noko om Gunda? og evn etterslekt etter henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.