Gå til innhold
Arkivverket

[#6780] Hansine Hansen f. 1879, Hammer


Gjest Linn Brungodt
 Del

Recommended Posts

Gjest Linn Brungodt

Hei!Skrev for en stund siden om denne Hansine, og lurte på hvem foreldrene hennes var. Har fått kontakt med en lengre ute i slekten og hun sa at Hansines familie var fra Kristiansund. Hun hadde en søster som het Hanna, og en bror som het Peder Konrad. Da jeg leitet i 1900-tellingen for Kristiansund, fant jeg en familie som kunne passe: Far: Johan Hansen f. 1849, Hammer Mor: Thea Hansen f. 1849, Kjin (Kinn?) Sønn: Conrad f. 1882, Kristiansund Sønn: Sigurd f. 1886, Kristiansund Datter: Hanna f. 1889, Kristiansund Hansine bor ikke hjemme her, jeg er ikke sikker på hvor hun er. Sønnen Sigurd dør kanskje tidlig, for slektningen nevnte ikke ham. Hansines eldste sønn het også Sigurd.Hansine skal være født i Hammer, der som faren kom fra. Det var kanskje også der foreldrene giftet seg. Jeg vet veldig lite om moren også. Er hun fra Kinn i Sogn og Fjordane, eller er det et annet sted? Hvis noen hadde kunne sett etter i gifte for Hammer (ca. rundt slutten av 1870-årene), så hadde det vært fint :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hei! Johan Hansen Eidsvåg f.1849 og Synneve Dorothea Caspersdatter Henriksen f.1849 i Kinn, giftet seg 20.01.1878 i Sandvikskirken og fikk en datter født i Eidsvåg i Åsane 01.09.1879 og ble døpt i Åsane kirke 05.10.1879. Tror de må ha flyttet kort tid etter til Kristiansund for det er ikke flere barn som er født i Åsane. Foreldre til Johan var plassmann i Myrane i Eidsvåg f.1805 i Indre Holmedal Prgj og Sylvi Sørensdatter Strand Øvre f.01.08.1806 Indre Holmedal, familien kom til Åsane ca 1848.Mvh.Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn Brungodt

Tusen takk, det var akkurat dette jeg leitet etter.. Ja, jeg tror familien flyttet til Kristiansund ganske raskt, for sønnen Peder Konrad ble jo født der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.