Gå til innhold
Arkivverket

[#6795] Christoffer Olsen/Christoffersen , Oslo f. 1853


Gjest Anne Arnesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Arnesen

Hei. Leter etter Christoffer/Kristoffer Olsen og/eller Christoffersen (han bruker alle navnene). Han oppgir at han er født i Oslo i 1853. Han gifter seg med enken Bolette Marie Helset Pedersen mellom 1888 og 1890. Ved sønnens dåp i 1890 står det at foreldrene har giftet seg borgerlig. Jeg klarer ikke å finne giftermålet og vet derfor ikke hva fedrene til Christoffer og Bolette Marie heter, og klarer derfor ikke å komme videre. HJELP!!! Hilsen Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Arnesen

Hei. Kristian Henrik er født 24.10.1888. Hjemmedøpt, innskrevet i Grønland kirke. Faddere: Fabrikarb. Arne Olesen, Pige Inga Jacobsen og Roar Gustav Olsen Broren Sigurd,F: 7.12.1890 i Kristiania, døpt 26.7.1891 i Paulus kirke. Faddere: Enke Magrete Olsen, Pige Lucy Amalie Normann, Pige Leonore Normann og Maskinist Julius Normann. Kristoffer: F: 18.7.1893. Lilli: F: 1896. Adr:1888: Bredgaten 24, 1900: Marstrandergaden 15.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen! Kirkebok for Grønland, Mini13 inneholder også dissentere og borgelige vielser. Har du sjekket den? (fra 1887-1906) Det er jo også en del Olsen blandt fadderne som du kan sjekke ut.Du kan jo og jobbe deg bakover i døde for Grønland og omkringliggende dirker og se om du finner Bolettes første mann. Folk flyttet ikke så langt den gangen. (Hvis det oppgitte navnet da ikke er hennes pikenavn da...) En utmelding fra statskirken er også mulig å finne!Lykke til! (beklager at jeg ikke kunne hjelpe mer! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anne Arnesen

Hei igjen. Prøver å "løfte" litt på innlegget for å se om det er noen der ute som kan hjelpe. Mener at jeg har sjekket ekteskapsinngåelser i de aktiuelle kirkene, men jeg kan jo ha oversett "min" vielse :) Dette er en virkelig "nøtt"! (Har lett i 1 1/2 år etter dem. Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Marilyn Maloney

Anne, I don't know if you would be the same line as I am but please email me. My great grandfather was a Arneson his first daughter Boletta(Marie) married a Christenson in Minnesota US.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Arnesen

Hi Marilyn *S* I'm not sure it's the same line, but I'll be glad to e-mail you if you write your e-mail address.:-) Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.