Gå til innhold
Arkivverket

[#6800] S/S United States - Minnesota


Gjest May Bjerke
 Del

Recommended Posts

Gjest May Bjerke

Jeg lurte på om det var noen som vet hvor mye det kostet å reise ifra Oslo og til Minnesota i 1908?Og om reisen som gikk fra Oslo til Minnesota, stoppet i New York og at de tok seg videre ifra New York og til Minnesota?En slektning skal visstnok ha tatt båten over og finnes det noen bra kilder på internet (foruten ellisisland) hvor man kan søke etter slekt? -mvh May

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Du kan gå inn på Netthjelpen.com . Der har jeg lagt inn noen amerikanske Web sider. Klikk på Slektsforskning knappen.Jeg har ellers rimelig god innsikt i å søke på slekt i Amerika.mvhTormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei igjen May.En søster av min bestefar reiste med S/S Oscar II, 10.9.1909 fra OIslo til Statene med Minnesota som sitt mål. Hun betalte Kr. 261.88 for turen. Det tyder på at prisen nok var i dollar i utgangspunktet.Ellers så håper jeg du fant noen spennende Web sider på http://www.netthjelpen.comHa en fortsatt fin dag!mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Bjerke

Takk for hjelp og fin hjemmeside, Tormod! Stor takk til Laila også!Fant også ut at det er 2 sider på de orginale manifestene på Ellis Island, hvor det også står nærmeste venn/slektning i Norge før de dro. Takk igjen - May

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.