Gå til innhold
Arkivverket

[#6806] Slekt fra Skiptvedt


Gjest Arne Neegaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Neegaard

Jeg leter etter opplysninger om mine tipp-oldeforeldre, som antagelig er født etter 1801 og dermed ikke med på folketellinga. Syver Wilhelmsen,f.1830 og Gunhild Marie Christiansdatter f.1843. Syvers far var Wilhelm Persen, morens navn klarte jeg ikke å tyde på mikrofichen i Arkivet. Det er for mange dårlige kopier. Gunhilds foreldre er Christian Svendsen og Olava (Solbergsplass?). Kan noen hjelpe meg med disse?Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Folkvord

Ifølge Familysearch ble Syver Wilhelmsen født 24.januar 1830 og døpt 31.januar samme år i Skiptvet. Foreldrene var Wilhelm Persen og Marie Johannesdatter. De giftet seg 2.januar 1827. De fikk også barna Karen Johanne i 1828 og Anne Sophie i 1832. Jeg kan ikke finne noen Wilhelm Persen i Skiptvet, men det er en født i Halden i 1801. Når det gjelder Gunild Marie Christiansdatter er det også ei fra Skiptvet født 26.9.1845, døpt 5.10.45. Her er foreldrene Christian Svendsen og Anne Olsdatter. Disse ble gift 4.mai 1843 og har også flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest K.Sandberg

Iflg. Skiptvet Ministerialbok 1814-38 stemmer opplysn. om Syver Wilhelmsens fødselses- og dåpsdato i Fam.Seach. Foreldre er Wilhelm Peersen og Marie Johannesdatter Wammenes.Disse ble gift 2.1.1827 - Ungkarl og Artillerist Wilhelm Peersen Wammenes, 24 år, og Pigen Marie Johannesdatter Lønner (?), 28 år. Gårdsnavnet er litt utydelig, men det ser ut til at det står Lønner. I så fall vil jeg anta at dette er gården Lund hvor det ved FT 1801 er bosatt en Marie Johannesdatter 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.