Gå til innhold
Arkivverket

[#6810] Kirkebøker for Kristiansund for 1890 årene


Gjest Allis-Elin Rokkones
 Del

Recommended Posts

Gjest Allis-Elin Rokkones

Kanskje noen kan hjelpe meg? Iver Eriksen f. 1867 i Aure og Anna (vet ikke pikenavnet)f.15,05 1862 i Kornstad. Tror de var bosatt i Kristiansund før de flyttet til Bergen i 1899 Døpte: Arna Signe f.1896 og Ingval(d)f. 1897 Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Aasprong

Hei,Opplysninger om aktuell kirkebok:572.A14 1889-1897 04 F 1889-1897. Fotokopi av brannskadd kirkebok MINI 572.A15 1880-1900 03 K 1880-1900. Fotokopi av brannskadd kirkebokDet kan være en fordel å lete i denne først / i stedet:572.D01 1866-1872 07 Hele prestegjeldet. F/V/D 1866-1872. Kopi av kirkebokutdrag innsendt til Statistisisk Sentralbyrå.Ellers finnes det også en dataregistrert folketelling for Kristiansund for 1885. Jeg har bare sett utskrift av denne. Der finner du ikke barna, men kanskje du finner foreldrene bosatt?mvh EAa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei Einar.Takker for svaret.Jeg skal bestille den første boken gjennom biblioteket. Hvordan får jeg tilgang til folketellingen 1885? Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bernt Gammelsæter

I kirkebok for Kvernes 1862, den eneste født 15/5 1862 og døpt 13/6 er: Gunhild Anna, foreldre husmand Anders Iversønn Tungsæt og Ulrikke Iversdtr. Tungsæt er i Kornstad på Averøy.Hilsen Ole Bernt Gammelsæter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Ole Bernt Gammelsæter.Takker så mye for hjelpen. Dette kan jo være den rette Anna jeg er ute etter, det var vel ikke så uvanlig å bruke mellomnavnet i den tiden. Jeg krysser fingrene. Mvh. Allis-Elin Rokkones

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Aasprong

Ang. Dataregistrert folketelling for 1885:Jeg har dessverre ikke notert detaljerte kildeopplysninger om denne folketellingen, men utskrift av den har vært tilgjengelig på lesesalen ved Statsarkivet i Trondheim. Der er det lenge siden jeg har vært. Alt jeg har notert er (etter liste fra Tromsø).En telefon til Statsarkivet burde kunne avklare hvem som har registrert denne tellingen.mvh EAa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei igjen. Takker igjen så mye for hjelpen.Jeg må nok en tur til Trondheim og det kan jo bli hyggelig. Mvh.Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kari Larsen

Finnes det kirkebøker for 1901 for Kr.sund? Min oldefar Michael Julius Michaelsen døde der ca. 1901 etter å ha flyttet dit fra Vadsø ca. to år tidligere. Han var født 1821 i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei Kari! Skulle tro det finnes kirkebøker for den tiden. Du kan kontakte Statsarkivet i Trondheim. Men her i Debattforum kan du jo sende ut en etterlysning. Jeg har fått mye god hjelp fra fantastiske personer som bruker av sin tid på å hjelpe fremmede. Lykke til. Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Arne Robertsen

Ser at det har vært søkt etter viede f. eks. tidligere.Alexander Alexandersen og Marie Magdalene Fredriksdtr. ble borgerlig viet hos Not. Publ. på Nordmøre 7. Juli 1892.Kirkebøker for dette tidrom er ennå ikke digitalisert. Kan noen gå inn i kirkeboken som omhandler 1892 i Kristiansund og finne dette for meg? Alt som står om dem der.mvh Arne Robertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.