Gå til innhold
Arkivverket

[#6814] Olina Kåresdatter, f. 1847 Sogndal


Gjest Odd Håkon Bjugn
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Håkon Bjugn

Hvem var Kåre Knudsen fra Lærdal? Han fikk ei datter,Oline, i 1847. Oline reiste til Bø i Vesterålen ei tid før 1875. Da hun giftet seg i Bø i 1876 oppga hun navnet Thomine Oline Knudsen, 29 år gammel fra Sogndal, og farens navn: Kåre Knudsen.(kirkeboka for Bø) Hun bruker også navnet Thomine Oline Larsdatter/Knudsdatter/Larsen og Oline Knudsen. Jeg mener å ha funnet dåpen til Oline i 1847 i databasen til Fylkesarkivet i Sogn. Der er foreldrene til Oline Kåred.(uekte) oppgitt til Kåre Knudsen og Maria Olsd.. Farens bosted er Amle i Sogndal -han oppgis å være fra Lærdal.I Lærdal er det en Kåre Knudsen, Grøto som i 1825 ble gift med Martha Christopherd. De fikk barna Nils (1828),Christopher (1835), Knud (1831), og Kirsti (1838). Kan dette være faren til min tt-oldemor? Jeg kan ikke finne begravelsen til Kåre og Martha i databasen.1865-tellinga Jeg tror jeg finner Oline i Bergen hos familien Lars Larsen og kona Marie Larsen (født Larsen). Der er det ei "logerende væverjente" på 21 år fra Lærdalsøren som har navnet Oline Knudsen. Kanskje noen har tips slik at jeg kommer videre i leitinga etter hennes slekt i Sogn?Med hilsen Odd h Bjugn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.