Gå til innhold
Arkivverket

[#6815] Kamilla Antonia Kristoffersen fra Kristiania?


Gjest Kari Bastholm
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Bastholm

Jeg leter etter min manns oldemor som het Kamilla Antonia Kristoffersen f.1858, mulig i Kristiania. Hun ble gift, mulig i Grønland kirke i 1885. Det jeg vet om henne er at hun var gift med malermester Johan August Hansen fra Rakkestad. De fikk 3 gutter i Kristiania. Jeg vet en del om Johan, men det er hennes opprinnelse jeg søker. Kan noen hjelpe meg å finne ut hvor hun kom fra og foreldrenes navn?Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Så vidt jeg kan forstå av FT 1900 var hun død da, for Johan August var da gift med Erikka Kristiane f. 1870 i Drammen. Om du ser etter hennes dødsfall i Grønland krk., om det var der de hørte til, så kan du muligens få vite hvor hun var født. I 1900 bodde han i Erling Skjalgsons gate, og jeg vet ikke om den tilhører Grønland krk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Bjerke

Hei! Jeg kan ikke hjelpe til med så mye, men jeg kan fortelle at "Erling Skjalgsøns Gade" tilhører Uranienborg og Frogner Kreds. - Mvh May

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Bjerke

Hei igjen!Vet ikke om du har sjekket dette allerede, men det finnes en Antonia Kristoffersen ifra Kristiania på Marienborg ved 1865 tellingen. Men hun skal da ha vært født 1860 og ikke 1858.For mere info se denne linken: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

Jeg har et forslag om at det kan være Kamille Kristoffersdatter, 8 år (f.ca 1858), som bodde på Hullet under Grøterud, Sørkedalen, V. Aker, i 1865. Far Kristoffer Rolfsen, mor Gunnild Nilsd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Bastholm

Først av alt: takk for kjemperaske svar fra Berit og May. Dette var mitt første søk her i dette forum, så det var gøy. Jeg vet at Johan giftet seg med Erikka seinere, men hvor hun var fra og deres boligadresse var ny for meg! Har også sett Antonia i FT 1865 men var svært usikker på om det var henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.