Gå til innhold
Arkivverket

[#6816] Jonetta Albertine Mikalsdtr, født 1854 Kolvereid


Gjest Terje Kolbeinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Kolbeinsen

Er det noen som kan hjelpe meg med informasjon om ei Jonetta Albertine Mikalsdtr født 1854 i Kolvereid, Namdalen i Nord Trøndelag?Hun kom senere til Austevik på Avaldsnes og ble gift med Tore Kristian PedersenTerje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Bjerke

Som jeg kan se, så er det en Jonetta Michalsdatter, født 1854 i Kolvereid Prgj. i folketellingen 1865. Hun er da tjenestepike hos Ole Ottesen. Stedet hun holder til på er Stranden i Nærøy.I folketellingen for 1900 så er det som du skriver, at hun er da gift med Tore Pedersen (f.1848 i Avaldsnes) og de har barnene Peder Martin, Fredrik, Petra Matilde og Hansine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Kolbeinsen

Takker for innlegget, May Bjerke. Jeg får se om jeg kan få sjekket noen kirkebøker derfor når anledningen byr seg.Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

Jonetta var født 16/4-1854 i Kolvereid herred av Mikal Johannessen f.8/10-1825 og Marta Kristine Jonsdatter f.12/11-1827. ellers kan jeg kan se i bygdebøkene for Nærøy, bind 3. Tore var forøvrig bror av min oldefar Svend Laurits Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.