Gå til innhold
Arkivverket

[#6822] Kvaal fra Kragerø/Skien


Gjest Christina Frøysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Christina Frøysland

Hei.Jeg leter etter noen som kalte seg Kvaal. Familien heter Kvaal ennå. Men de tok seg navnet Kvaal. Det er forfedre av Cato Kvall fra Kragerø jeg leter etter. Cato hadde en søster som Gerd, og Ragnhild tror jeg.Catos far het sannynlivis Isak og etternavn Isaksen. Isak hadde en søster som het Danhilde Mathilde Jeg finner noen av de i ft 1900 i Kragerø med moren Thorine Thobiassen hun er da enke etter Isak Thobiassen, men i ft 1865 finner jeg thorine gift med Elias Ols. Kvaal politibetjent i Kragerø.Jeg skal se om jeg kan finne flere opplysninger i løpet av dagen som jeg kan legge inn, men er det noen som vet noe om denne familien som kan hjelpe meg?Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina Frøysland

Cato Kvaal var sønn av: Elias Oluf Isaksen i 1900 var han på reise fra Hull til Tvedstrand. Han var født i ca 1870 i Kragerø.Anna født ca 1876 i KragerøCato hadde en bror som het Isak og hvertfall en søster som het Gerd.Anna døde mellom 1916-1920Elias er sønn av Thorine født ca 1822 i Kragerø. I 1865 er Thorine oppført som hustru av Elias Ol Kvaal fra Nordre Bergenshuus.Men i 1900 er hun oppført som enke og fra den første utskriften jeg har fra ft i 1900 står det etter beboelse ledig og under der står det Isak Thobia enke, noe jeg vil anta skal være Isak Thobiassens enke. Hun har flere barn som heter Isaksen til etternavn. Familien vet ikke hvorfor plutselig noen bruker navnet Kvaal.Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.