Gå til innhold
Arkivverket

[#6828] Slekt fra Vardal


Gjest Arne Neegaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Neegaard

Jeg er på leting etter foreldre/søsken til Andreas Hansen, husmann, f. 1811 og Helene Christiansdatter f. 1820. Begge var fra Vardal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

I FT1865 bor de på gården Top i Vardal. Det står at Andreas var født i Vardal og Helene (Marie) i Land. Deres gjøren og laden mhp. barn kan du følge i databasen til Gjøvik og Toten Slektshistorielag (http://www.slektshistorielaget.com) fra ca 1852, men trolig må du til Land for å finne vielsen og hennes vita. Andreas' dåp,derimot, står i den nevnte databasen, men det er tre mulige å velge i for årene 1810-12, så du trenger vielsen for å finne navnet på faren.Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Neegaard

Takk skal du ha, Kjell! Vet du om det finnes søkemuligheter til viede i Land 1846-1847? Jeg har prøvd alle tenkelige måter; familysearch, slektshistorielaget, men uten resultat. Er det mulig forresten å foreta frisøk i Digitalpensjonatet?Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Må dessverre svare "vet ikke" på begge spørsmålene dine!Har du forresten sjekket FT1875 for Vardal i slektshistorielagets database? Der står det at Helene var født i Fluberg,S-land.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Neegaard

Takk igjen, Kjell Det ser ut til at jeg må ta turen inn til RA. Fluberg ligger ikke det bare noen drøøøye steinkast fra Raufoss? Andreas og Helene Marie's datter Ingeborg giftet seg med min oldefar Hans Christiansen Neegaard som var født på Grøthoug. Begge disse gårdene ligger jo rett ved Raufoss.Mvh Arne N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Skartsæterhagen

Du kan prøve å ringe til Land museum på Dokka. De har en del søkbare databaser hos seg og svarer på tlf.henvendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.