Gå til innhold
Arkivverket

[#6835] Anders Ingebrigtsen f.ca.1650 Myklebust i Jølster.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg lurer på hvem Anders Ingebrigtsen , Myklebust var gift med . Han fikk bl.a. en sønn Ingebrigt Andersen ca.1674-1752.Jeg er også usikker på hvem han ble gift med . Jeg sitter med litt motstridende opplysninger og vil gjerne prøve å finne ut hva som er rett.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her har det sneket seg inn en ganske graverende feil. Det er snakk om Myklebust i Gloppen og ikke Jølster som tidligere opplyst.Håper likevel noen kjenner til vedkommende .Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Så vidt eg veit, var Ingebrigt Andersson Myklebust ikkje son til føremannen Anders Ingebrigtson. Mor til Ingebrigt, Brite Ingebrigtdtr, gift på Rygg i Breim, var dotter til Ingebrigt Abelson på Myklebust, og hadde ei syster som eg ikkje veit namnet på (altså NN Ingebrigtsdtr) som vart gift med Anders Ingebrigtson. Stemmer dette med noko av dine "motstridane opplysningar"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for svaret. Jo, dette var noe av det jeg lurte på.Dersom Brite Ingebrigtsdatter var mor til Ingebrigt Anderson (1674-1752) , hvem var i så fall hun gift med ?Med andre ord hvem var far til denne Ingebrigt Anderson?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Ho var gift med Anders Olsson på Rygg i Breim, mogeleg son til Ola Andersson på same gard. (Brite og Anders hadde fleire born).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Aase.Da begynner brikkene å falle på plass. Det var alle disse Ingebrigtsene som skapte forvirringen.Du skulle vel ikke tifeldigvis ha fødsels/dødsår på Brite og Anders ?Mbh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.