Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Gitte Jacobsen Martinsen

[#6836] Hvor er Sjønhoug?

Recommended Posts

Har dere noen forslag. kan det være ment Skjønhaug i Oslo, eller i Trøgstad hva tror dere der ute?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei! Skjønhaug er en går i Trøgstad. I hvilken forbindelse har du sett dette? Hilsen Ingjerd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei IngjerdAt Skjønhaug er en gård i Trøgstad Kommune, kjenner jeg til. Min far var gårdsgutt der i sin tid.Har selv en hytte i Båstad.Sjønhoug så jeg i forbindelse med Karl August Ljungqvist, hans historie finner du et annet sted på siden.Da han kom til Norge etter endt militærtjeneste i Sverige, bostatte han seg antagelig i Christiania. Viet der i 1897.Han kone er fra Eidsberg, de flyttet til Spydeberg, Eidsberg og Trømborg.Mener å ha hørt at det er en skole i Oslo som heter Skjønhaug derfor dette spørmålet? Vennlig hilsen Gitte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Willy Kringeland

Hei Gitte, det stemmer at det finnes en Skjønnhaug skole i Oslo, så vidt jeg vet ligger på Lindeberg i Oslo 10. Vet ikke om navnet skyldes at det har vært en Skjønnhaug gård der. Enkelte skoler er jo oppkalt etter personen som grunnla dem.Prøv www.skoleetaten.oslo.kommune.no/default.asp?id=5394

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ragnhild Simenstad

Ja Skjønhaug er en skole i Oslo. Men det er også et bygdesenter i Trøgstad kommune. Du kan bare velge !Ragnhild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Håkon Christiansen

Hva med Skjønhaug under Østenbøl i Enebakk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Per Håkon! Har vært i kontakt med den eldste i familien til Karl, og hun mener bestemt at han ikke var bo- satt i Enebakk. Når Skjønnhaug skole ligger på Linnerud, har jeg bedre tro på at Karl kom til Skjønhaug i Trøgstad. Trøgstad er jo heller ikke så langt fra Eidsberg, hvor hans kone kom fra. Vi får jo aldri vite hvor de traff hverandre! Var inne på skoleetaten det var fine sider.Hilsen Gitte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive